trizs77 Creative Commons License 2020.02.05 0 0 11524

Ezeknek az adatoknak (amiket kérdezel) az összegyűjtése, publikálása a KTI feladata lenne.

De nem teszik.

 

Hasonló városi adatok alig vannak.

Pécs jár még hasonló cipőben ott is kb. 30% de ott vitatják és van aki kardoskodik a 38-40%-ért más meg a 28 %-t tartja igaznak.

 

Az is baj, hogy KTI nem ad ki a KSH-val egyeztetett módszertani útmutatót a mérésre.

Van város aki beleszámítja a helyi helyváltoztatásokba, hogy :

     - Mári néni napi négyszer le és visszamegy a 48 méterre lévő közértbe,

     - a kerület kisiskolásai napi 2,5-szer megteszik (gyalog) a lakásuk és az iskola közötti 638 métert,

    - stb.

 

Mári néni is napi 8 helyváltoztatást bonyolít le a Közértig meg vissza, erősen torzítva a városi modal splitet

 

Amiről van frissebb, frissebb a fenét pár éves adat, azok a Nyugat-Dunántúli megyei jogú városok.

Bár itt is kétkedve kell olvasni amit leírtak, de kb. egyformán, vagy közel egyformán 8-10% körül lehet :

     - Zalaegerszegen,

     - Szombathelyen,

     - Sopronban,

     - Nagykanizsán,

 a városi autóbusz közlekedés részaránya az eszközzel (beleértve a kerékpárt is) végrehajtott városon belüli helyváltoztatások között.

 

 

 

 

Előzmény: ZotyaJ (11523)