Ezeknek az adatoknak (amiket kérdezel) az összegyűjtése, publikálása a KTI feladata lenne.
De nem teszik.
Hasonló városi adatok alig vannak.
Pécs jár még hasonló cipőben ott is kb. 30% de ott vitatják és van aki kardoskodik a 38-40%-ért más meg a 28 %-t tartja igaznak.
Az is baj, hogy KTI nem ad ki a KSH-val egyeztetett módszertani útmutatót a mérésre.
Van város aki beleszámítja a helyi helyváltoztatásokba, hogy :
- Mári néni napi négyszer le és visszamegy a 48 méterre lévő közértbe,
- a kerület kisiskolásai napi 2,5-szer megteszik (gyalog) a lakásuk és az iskola közötti 638 métert,
- stb.
Mári néni is napi 8 helyváltoztatást bonyolít le a Közértig meg vissza, erősen torzítva a városi modal splitet
Amiről van frissebb, frissebb a fenét pár éves adat, azok a Nyugat-Dunántúli megyei jogú városok.
Bár itt is kétkedve kell olvasni amit leírtak, de kb. egyformán, vagy közel egyformán 8-10% körül lehet :
- Zalaegerszegen,
- Szombathelyen,
- Sopronban,
- Nagykanizsán,
a városi autóbusz közlekedés részaránya az eszközzel (beleértve a kerékpárt is) végrehajtott városon belüli helyváltoztatások között.