Tisztelt Urak, és esetleg Hölgyek!
Új KUGA (1,5 L, 4 henger, benzin, Business) - tulajdonosként csatlakoznék a fórumhoz, igaz ugyan, hogy elsősorban olvasóként és néha kérdezőként. Gyorsan és röviden néhány szót magamról, aztán bővebben az autóról:
Jómagam lassan 60 leszek, ami nem kis szomorúsággal tölt el. Huszon-éves korom óta vezetek. A Kuga előtt egy MKII-es 4 ajtós Mondeot hajtottam. Ez utóbbi 17 évet szolgált alattam, 20 éves korában adtam el 300 E Ft-ért. Sajnos már sok olyan hibája volt, amivel rövidtávon együtt lehetett élni, de a javítások többe kerültek volna, mint a kocsi piaci értéke. Az ősszel érett meg a gondolat a cserére. Természetesen a SUV-ok bőséges kínálatából próbáltam választani, mert beülni bármelyik autóba könnyű, de olyan kell, amiből könnyen ki is lehet szállni. A KUGA lett a befutó. Aki ismeri a Ford őszi akcióit, az tudja, hogy a nagy készletkisöprés mellett nem volt lehetőség egyedi igények érvényesítésére. Azt veszed, ami van. A 20 éves Mondeo után a legvacakabb új autó is felüdülés lett volna, a KUGA viszont magasan az elvárások felett teljesít. Október végén vettem át, ám azóta még csak alig több, mint 3 500 km-t gurult a kocsi. Kb. félidőnél megírtam első tapasztalataimat a Népítélet rovatba. Akit érdekel, itt olvashatja:
https://nepitelet.hu/autok/ford/kuga_2019/ford_kuga_-_az_ujdonsag_kenyelmetlen_varazsa/
Igen, ez az a poszt, amiről Marty kollega a 154-es bejegyzésében említést tett.
Erről a fórumról az a benyomásom, hogy szerencsére vannak itt olyanok is, akik alapos ismerői a modellnek. Ezért van néhány kérdésem hozzájuk.
1. A Prohardver-es Ford topic is hemzseg a Sync3 „magyartalansága” miatt. Van (vagy lesz?) erre valakinek használható megoldása?
2. Sajnos nincs első parkoló-radarom. Nagy segítség lenne a családtagok részére. Véleményetek, ill. tapasztalatotok szerint ez beépíthető a kocsiba garanciavesztés nélkül? (tudom, kérdezzem meg a márkaszervizt)
3. Mindent elborít az informatika. Ezt töltsd le, azt telepítsd, stb. Értem én, hogy új kor, új kihívások, új technológia, de aki nem akar ilyen sz@rokkal foglakozni (mert pl. fél, hogy visszavonhatatlan hibát ejt), az mit tegyen? Vagy legyek bátor, aztán majd lesz valami? Őszintén szólva, sem időm, sem kedvem, és mint látszik, sok bátorságom sincs az autózás ezen részéhez.
4. A bal „A” oszlop mellől, a légbefúvó környékéről néha olyan jellegű „ciripelés” hallatszik, mintha egy pici relé azon gondolkodna, hogy behúzzon-e, vagy nem. Hallott már ilyent valaki?
5. A chip-tuning nekem is felkeltette az érdeklődésemet, és úgy látom, nem vagyok egyedül. A beavatkozás hatását tapasztalta már valaki? (Lehet, hogy „nagy tételben történő vásárlás” valami kedvezményt vonhat maga után?)
Néhány szó a fogyasztásról:
Sajnos ez a fontos téma nem merült fel itt a fórumon. Megosztanátok velem a tapasztalataitokat? Szerintem nem normális, hogy 9,2 – 9,5 L/100 km körül járok, főleg NEM városi közlekedéssel. Sokan mondják, hogy nehéz autó, magas homlokfelület, nagy légellenállás, most meg még az E10 is ront a helyzeten. Na, de akkor is! Ez a 9 feletti fogyasztás szerintem nagyon sok. Nektek milyen tapasztalatotok van a fogyasztást illetően?
Olajcsere:
A kocsi átvételekor kaptam egy olajcsere-kupont, amit 1500 km-nél lehetett beváltani. Ha ez nem lett volna, én akkor is cseréltettem volna olajat nagyjából 2000 km környékén. Én olyan helyen dolgozom, ahol napi szinten szembesülök üzemanyag- és olajszűrők tartalmával. Szóval az én véleményem az, hogy egy „nyers” motor (értsd: új autó) megérdemli a friss olajat, miután a fém alkatrészek megszabadultak a megmunkálás sorjáitól. Ám ezt mindenkinek joga van eldönteni. Én így döntöttem.
Az elmúlt hónapokban vettem bele sárfogó tálcákat, csomagtér-tálcát, és küszöbvédőket. Mosóban a fickó a küszöbön állva mosta le a tetőt. Akkor egy kicsit elborult az agyam. :-O)
És vettem még (ne nevessetek ki) egy vadriasztó sípot is. Ütöttem már el nyulat, rókát, de a vadütközéstől parázok. Lehet, hogy ez csak amolyan placebó, de ettől jobban érzem magam.
És a negatívum:
Mások is szenvednek a vezetőülés kényelmetlenségétől? Nem tudom úgy beállítani az ülést-kormányt, hogy kényelmes legyen. Vagy közel ülök, és a lábamnak kényelmetlen, vagy távol ülök, és nem érem el a kormány tetejét. Sehogy sem jó. Pedig nem vagyok nagydarab ember. 190cm/91 kg. Sajnos ez nagy csalódás.
Bemutatkozásnak ennyi, így is a tervezettnél sokkal nagyobb terjedelem lett az első posztból.
Mindenkinek balesetmentes utazást, olcsó üzemanyagot és hibamentes autót kívánok.