Greg úr Creative Commons License 2020.01.28 0 0 115

Sziasztok!

 

Az én kocsim 1.2 Puretech EAT8 automata, ötajtós C4 Spacetourer, 2019. május végi átvétel, most járok vele 11.000 km-nél.

- az automataváltó szuper, finoman vált: itt nekem is problémám ez a gondozásmentes duma, már az előző kocsinknál (Renault) is ezt írta a kézikönyv, aztán csodát tett vele egy olajcsere, meg még egy.. Olvastam erről 60-80 ezrenkénti tanácsokat szakiktól, de persze nem az EAT8 esetén, az még túl új. De ezirányú infó, tapasztalat érdekelhet majd itt párunkat a jövőben.

- csomagtérajtó gomb a kulcson: szerintem is egy baromság, nekem is nyitja az összes ajtót, mivel a miénkben nincs automata csomagtérajtó nyitás extra.. Miért nem tudja csak a csomagtérajtót nyitni, ahogy logikus lenne?

- ablak felhúzása a kulcs lakat gombjával: ez engem is megszívatott amikor átvettem az autót, még a szervizt is felhívtam.. :) Aztán ott mondták, hogy nyomjam hosszabban, így már működött. Mondjuk ha egész pontos akarok lenni, akkor addig kell nyomni, amíg fel nem húzódik az ablak. Ez egy kicsit elemgyilkos megoldásnak tűnik, a Renault-ban ha kétszer megnyomtam a zárás gombot, felment teljesen az ablak.

- 1.2-es motor: szerintem nyomatékos, erős és nagyon bízom abban a 3 vagy 4 "év motorja" díjban, amit a PureTech kapott.. :) Itt mondjuk az is számít, hogy ki miből ül át. Egy 2.0 HDI után gyenge lesz, nekem az előző kocsim fele ilyen nyomatékot tudott, szóval nekem erős, végre van némi erőtartalékom, bőven jó. Nekem a hangja is tetszik, de ez ízlés kérdése. 

- ezt a Citroen appot én is letöltöttem még tavaly a saját telefonomra, aztán nem foglalkoztam vele. Mivel hétköznapokon a céges (Iphone, utálom) telefonnal van párosítva a kocsi és legtöbbször nincs kedvem hétvégente párosítgatni a sajátommal, így nem is frissülgettek az adatok. Aztán nyár végén gondoltam egyet és párosítottam a kocsit az androidos, citroen appos telefonnal és megdöbbentem: ott volt az összes valaha megtett utam benne.. Nagyon érdekes volt végig böngészni, de engem is elgondolkoztatott. Lopni nem ezzel kell járni.. :D

- az olajhőmérsékletet én is fixen kitettem a műszerfal-panelre még a legelején, mint petyaaa, nagyon szeretem, szerintem nagyon hasznos motorgyilkolás ellen. Ilyenkor a mínuszokban 5-10 km megtétele után is alig indul meg felfelé, szóval nagyon nem illik szétpörgetni a motort. De kb. 10-12 km után beáll szépen középre, utána elvileg mehet a tempósabb közlekedés. Nyáron persze nagyon hamar bemelegedett a víz és az olaj is.

- Keréknyomás szenzor: a C4 Spacetourer-ekben már nincs TPS jeladó, hanem az ABS figyeli a kerék forgását és abból következtet a nyomásra. Ezt még a szalonban megkérdeztem egy szerelőtől átvételkor és akkor mondta.

(a téligumi miatt kérdeztem tőle, hogy hogyan kell majd eljárjak) Most novemberben nem is volt semmi gond, simán, jeladó nélkül rendeltem rá Dezent felniket a Marsoban. (ott hitetlenkedett a munkafelvevő, de mondtam neki, hogy ebbe nem kell jeladó. Mondjuk az a marsós gumirendelésem is egy kálvária volt.. jajj..)

 

Hirtelen ennyi. Mindenkinek jó C4 szpézturerezést!! ;)