Szia!
Válasz a Zeuke mozdonyra:
Eredetileg két db. 4,5 V-ös laposelem volt benne. Most egy 680 Ohmos 3W-os előtét ellenállás ejti a tápfeszt. Egyenirányítós Előre trafóval szépen fut. A két db laposelem súlyát viszont egy kb,.azonos súlyú ólomtömb pótolja, mert különben csúsznának és nem hajtanának a síneken a kerekek.
A második kérdésre a válasz:
A modellsínes Tóth síneket és a váltók egy részét eladtam. Van még két Tóth kéziváltóm és néhány lemez Tóth sínem, valamint egy Tóth féle átalakítású Ellőre mozdonyom, aminek hiányos a középső áramszedője. Valószínű, hogy a H0 Märklin megoldást fogom majd rátenni.
Egy fajta PV műanyag talpfás sínrendszerem van. Több hozzáértő tanácsára a Tóth készletemet nem alakítottam át szigetelt kerekekre. Ezért azok szépen el vannak rakva a polcon. Van néhány Märklin vagonom ( különféle tartályos és most a Talbot is fog ), amik szigetelt kerekeket kaptak. Ezen kívül néhány eredeti Deák és Deák replikák( alvázuk és a keréktartó zsámolyuk Deák, a felépítmény nem ), amik műanyag kerekesek. Ez utóbbiak még nem komplettek, mert nincsenek összerakva. Most fognak szépen sorra kerülni. A Märklinekre és a Deákokra játék vár. Van két sílótartályos cseh Zanka vagonom szigetelt kerekekkel és az emlegetett ősrégi svájci Buco boroshordós. A Zanka vagonok gyári Märklin replikák, a Buco-nál pedig kerekeket és kuplungot cseréltem. Ezekkel mind játszani lehet.
A Pannónia vagonok mozgatására Előre mozdonyt alakítottam át Pannónia automata kuplungosra. Egy mozdonynak mindkét vége, a másiknak csak az egyik vége. Amikor elkészül az ősrégi kardántengelyes mozdonyom, akkor csak Előre vagonokat fog húzni, mert a rajta levő vonószerkezetett össze lehet hangolni az Előrével. A Glaskasten viszont csak magában fog futni, mert Piko motor fogja hajtani és még nem tudom, hogyan fog majd beválni.
Üdv: Zoli