Szia PV12345!
Köszi a tapasztalatokat. De!
Ha nem kened a tengelyeket, a kopás csak növekszik. Ez miért jó?
Az orsóolaj nem folyik le neked a motor aljára, majd a kerekekre? Hiszen azért kell gyakrabban használni, mert szétfolyik, nem? Ha már említve lett az órásműhely. Van órás barátom és tudom, hogy ott használnak olyan olajokat, illetve felület kezelő adalékokat, hogy ne fusson szét az olaj ott, ahol nincs csapágy-olajcsésze. Pl. egyszer mutatott egy olyat, hogy a gátkereket (amin csak sima felületeket kell megkenni, melyen ráadásul folyamatosan csúszik a horgony emelősíkja, tulajdonképpen igyekszik letörölni róla az olajat) kezelik valami folyékony anyaggal, ami olyan felületet hoz létre, ami ott tartja azt az egyetlen cseppecske olajat. Legközelebb megkérdezem tőle, hogy mi is ez pontosan.
Igen, a pályakotrót nem szabad hajligatni, amíg fent van. Nekem maga alá gyűrte a mozdony és így engedte el az egyik szegecselés. Ezért is vettem le helyrehozni.
Üdv. Zoli