Köszi Gyurka! szétszedési lépéseknek később még hasznát veszem.
Igen. Már illett átjönni ide.
Mivel nincs itthon pákám, vettem egy nagy levegőt, és kihajlítottam a füleket. Így szedtem szét egyelőre részlegesen a mozdonyt (Előre mozdony, aki most csatlakozik be). Szintén páka híjján most csak a hozzáférhető részeken jól kitakarítottam sebbenzinnel.
Rögtön két kérdés:
Ez a pályakotró így jól van meghajlítva? Szegény nagyon alá volt nyomorítva a főkeretnek és a fele le is esett. Így állítottam helyre, de nem tudom, hogy kell-e bele ez a hajlítás a felfogatáson, vagy csak meggyűrődött.

A másik, hogy összerakás után az alábbi kefeszikrázás látható:

Fotón nem jön át jól, de eléggé szikrázik. Ez még tolerálható, vagy megeszi a keféket?
Irányváltó kiváltása:
Arra gondoltam, hogy kiveszem az egész hóbelevancot és az állórész tekercs elé teszek egy Graetz hidat. Ekkor ugye már egyenáram táplálás esetén polaritásváltással változtatni fogja a menetirányt. Azt nem tudom még, hogy sorosan, vagy párhuzamosan kössem a forgórésszel? Ha emlékeim nem csalnak, akkor soros kapcsolás esetén lesz nagyobb az indítónyomaték, ugye?
Erős izzó hiányban vagyok. Melyik fajta izzót javasoljátok? Van valami bevált, amit lehet is kapni?
Valakinek nincs egy eladó pályakotrója? Egyébiránt gyártanom kell másikat.
Bocs a hosszú posztért. Minden tanácsot szívesen veszek.
Üdv. Zoli