Szia ZésZoli!
Az irányváltót sem kell piszkálni ahhoz, hogy kiszedd, illetve szétnyisd a hajtást. Az irányváltó tényleg gyenge pontja a rendszernek, de nincs szükség arra, hogy az ember szétszedje/átváltsa, ha egyik irányba szépen megy a mozdony. Én, ha egy Előrét szétszednék, így csinálnám:
- Tető lepattint
- a lámpához menő vezetékek leforraszt
- szénkefekupakok leszed
- szénkefék, rugók kiszed
- a hajtást bent tartó 4 csavar kiteker
- hajtás kiemelése a keretből
Már ezen a ponton elég jól hozzáférhetővé válik a kommutátor, illetve a vezetékezés, csapágyazás, ezzel már rendbe lehet tenni a mozdonyt. De ha valaki maximalista, akkor
- a nem fogaskerekes oldalon a két kerék lehúz (párhuzamosan húzva, nem feszegetve, mert eltörik a műanyag kerék mag)
- két csavar, ami az irányváltót rögzíti, kiteker
- két-két csavar, ami a kerék érintkezőket rögzíti, kiteker
- két csavar, ami az oldallemezeket összefogja kicsavar
- érzéssel szétveszíteni a 3 részből összeillesztett keretet
- 4 csavar, ami az állórészt tartja kiteker
Ezen a ponton már atomjaiban hever a mozdony, és patyolatra lehet alkatrészenként suvickolni. Az irányváltóval, ha megy a mozdony nem érdemes bajlódni, ha javítást igényelne, érdemes inkább cserélni, mert kegyetlenül el tudnak öregedni. Ha menthetetlen, és nincs cseredarab, akkor csak át kell kötni, úgysem irányváltja az ember.
Üdv, gyurka