Na, végre hozzá jutok, rögtön láttam a beszámolót, csak nem volt időm - hosszabban - írni. :-)
Szóval tényleg nagy élmény, fantasztikusan kitalált és megcsinált az egész. Persze volt minta, máshol is vannak hasonlók, ennél jóval nagyobbak is. A lényegét egyrészt az ismerős helyszínek, épületek adják, másrészt meg a jelenetek, részletek. Lehet olyan is, amit csak a sokadik nézésre veszel észre, ezek mindig megadják a felfedezés élményét. (Amikor csináljuk a mi moduljainkat, mi is szeretnénk ilyeneket becsempészni. :D Persze ehhez ötletek is kellenek.)
Külön jó játék szemmel követni a vonatokat, kitalálni, hogyha itt bemegy, hol fog előbukkanni. :-) Én láttam egy részét hátulról/belülről is, az egésznek a vezetőjét (Martisz Gábor) ismertem már korábbról is, és voltam bent nála egyéb biznisz ügyében. Na meg van egy kiadvány is, nem tudom, hogy vettetek-e (árulják-e most is?), abban sok minden le van írva az építésről meg minden. A vasútmodellezős topikokon elég jól lehetett követni az építést, érdemes ezt a pár oldalnyit átnézni (időrendben visszafele van, tehát a legutolsó a legkorábbi)
https://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=1430037&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9183208
Az egész előtt csináltak egy dioráma építő versenyt, így válogatták ki, hogy kik vehetnek részt az építésben. És a vasútmodellezős topikokban egyéb érdekességek, információk, pl. pont Gábortól :D (Van neki egy elég nagy saját otthoni asztala is.)
https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=238445
az egész üzemeltetéséről, a tapasztalatokról stb. Így utólag olvasva a hozzászólásokat persze nem könnyű, mi nagyjából nyomon követtük ezeket. :-) Az egyik legnagyobb kihívás a járművek számára a folyamatos napi több órás üzem, hiszen nem erre vannak tervezve. Mind a motor/szénkefe, mind a kerekek, csapágyak,áramszedők kopása nagyságrenddel nagyobb egy átlagos használathoz képest, szinte napi karbantartást igényelnek. Láttam Gábor munkaasztalát, kb. 5-6 mozdony volt szétszedve tisztítás, alkatrész csere miatt.
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133396191&t=9005919
Egy ekkora rendszerben fontos a zökkenőmentes üzem, ezért pl. nem csak mozdony szedi az áramot, hanem az első pár kocsi is, elektromosan összekötve a mozdonnyal.
Na és az egésznek a digitális vezérléséről nem is szólva...
A nagyon szakmai közönség persze szokta fikázni, de hát ugye ez a laikus nagyközönségnek készült. :-)