És mindannyian emlékszünk még a maláj gép, az ‘MH17’ lelövésének teljes forgatókönyvére és főáramú tolmácsolására!
A Malaysian Airlines járata, mely Amszterdamból tartott Kuala Lumpurba 2014. július 17-én és Ukrajna felett lőtték le 298 utasával együtt. Nagyon is emlékszünk rá, mert az ujjal mutogatás az első pillanattól megvolt a Nyugat részéről Oroszországra és az orosz lakta övezetek rebelliseire. Még véletlenül sem Ukrajnára, akik a Buk föld-levegő rakátát ugyanúgy használták... A végén ezt alkalmazták ürügyként az Oroszország elleni szankciók bevezetéséhez, amik hihetetlen ostoba módon mai napig érvényben vannak.
És akkor még fel semm tettük a kérdést, hogy mi van az MH370, az eltűnt maláj gép esetével? Többen már lehet nem is emlékeznek rá, de én még mai napig számon tartom, hiszen olyan nincs hogy a mai technikai felételek és minden centimétert figyelő műholdak mellett egy utasszállító elpárologjon csak úgy és ne legyen nyoma mai napig sem.
Pedig csak néhány hónappal volt a másik, az MH17 ukrajnai lelövése előtt.
Az "eltűnt maláj gép" Kuala Lumpurból volt úton Pekigbe 239 emberrel a fedélzetén és eltűnt a levegőből. Bár akkor nem lehetett sehogy sem Oroszországot felelőssé tenni ezért, így gyorsan le is került a címlapokról és a hírekből. Nincs benne geopolitikai potenciál, nem lehet szankciókra felhasználni, sőt a neokon háborús héják sem érdekeltek a tragédia kiaknázásában.
Utasszállító gépeket le lehet lőni akár céllal, akár balesetként, de ha a 'jó fiúk' teszik, vagy feltehetően ők voltak, akkor ne is várjuk, vagy reméljük, hogy emlékeztetni fognak rá.
Az MH 370 járat előtt a világ legtitokzatosabb légikatasztrófái annyira titokzatosak voltak, hogy még ma is sőtétben tapogatózunk 40 év elmúltával.
Mert itt van a MALÉV 'MA240' esete a tengerben lévő tömegsírba lőve 1975 szeptemberében a fedélzetén lévő 60 emberrel együtt. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a Tupoljev Tu-154-es gép Budapestről tartott Libanonba és rakétával lőtték le,.