A 2013 januárja csak a vezethetőségi szabályokat érintette , magának a járműnek a besorolásában nem játszott szerepet ez a dátum , azok korábbi keltezésű jogszabályok voltak .
Hogy az ügyintéző is , a tulajdonos is tájékozatlan volt az viszont nagyon hihető . És persze van millió körülmény amiről élő ember ( külsős) nem tud : talán ügyeskedtek a papírokkal , olyan személy volt az első tulajdonos akinek valami rejtélyes okból ( támogatás , hitel , cégapport , ÁFA-visszaigénylés , költségelszámolás) a gépkocsi volt a kedvezőbb , stb.
Jó 10 éve volt egy fórumtársunk , mopedautózott , fürge kis jószága volt ; aztán berendszámozáskor a hiányos papírokon elvérzett kedvenc kis járgánya -- ekkor a pótlására viszont L7e-s kocsit akart , hogy ne legyen rajta a 45-ös sebességkorlátozás , neki ez lényeges szempont volt . Akkor még nem tudtuk , hogy ha majd rendszámosak lesznek a mopedautók akkor mennyire fognak a rendőrök a 50-60 km/órás utazósebességű mopedautóval -- mint gyorshajtóval -- foglalkozni . Érthető volt az óvatosságunk , mert előtte a mopedautók voltak a közrend üldözöttjei , hát ez a helyzet fordult át szinte a másik végletbe a rendszám megjelenésével .