Hali snow.dog
Az általad hivatkozott beszélgetés ez előző szériás Picassoról szól, annak is a legutolsó kiadásáról, ahol már gyárilag szereltek LED-es DRL-t a kocsira, így a korábbi változatokon használt helyzetjelző izzók "munka nélkül maradtak".
Ha jól értem, gape'n'bear már arról a Picassoról beszél, ami neked meg nekem is van, amikben már nincs ilyen izzó (és persze helyük/foglalatuk sincsen már a búra alatt).
"4. Ha normális módon használod, nem hajtod agyon, akkor az már elég kell hogy legyen. Mást nagyon nem tehetsz."
Mivel a töltőlevegővel érkező égéstermékmaradvány és olajszármazék ég oda a szelepek száraihoz és fejeinek hátlapjához, ezért azokat a szituációkat kellene lehetőség szerint elkerülni, ahol a motor a legkevésbé hatékony módon üzemel. Tehát minél kevesebbszer kéne a hideg motort (meg úgy általában is) beindítani (ennek gyakoriságán nem igazán tud az ember változtatni), s kerülni kell a megerőltető hajtást, azaz magas fokozatba kapcsolva, de alacsony sebességről való gyorsítást. Ezt nem csak a hajtás alkatrészeinek árt, de ilyenkor a legtökéletlenebb az égés is, így ekkor keletkezik a legtöbb olyan maradvány égéstermék, ami visszavezetve "odakozmálhat". Szóval, ha gyorsítunk, akkor ne váltsunk fel idejekorán.
Üdv,
sbojan