Szeva gape'n'bear!
A "side lights" a helyzetjelző lámpákat jelenti.
Mivel ez egy LED sor, ezért nem lehet esetleg, hogy egy LED "szem" ment ki a sorból? És mivel egyben egységben van az irányjelzővel is (az elsőről beszélünk, ugye), így lehet, hogy ugyanaz a hibaforrás az oka 1-es és 3-as pontjaidban megemlített hibajelzéseknek.
A THP motoroknak két rákfenéje szokott lenni:
1. "kokszosodás". Ez amúgy nem csak a THP-s motorokra jellemző, más, főként kis lökettérfogatú, turbós benzines motoroknál is probléma. Elkerülni nem tudod, mivel a motor kialakításából adódóan (az égéstérből származó és a a turbó töltőlevegőjével érkező, minimális mennyiségű égéstermék-maradvány és olaj) jelenik meg a szelepek szárára és a szelepfejek hátoldalára ráégő "koksz". Esetleg a folyamat időben elhúzható, ha jobban elégő üzemanyagot használsz (100-as benzin) és a motort hatékonyabb fordulatszámon járatod, tehát kerülöd a magas sebességfokozat-alacsony sebesség kombót. Én folyamatos haladás során 60 km/óra alatt nem is kapcsolok 3-as felé, míg 48 alatt csak 2-esben haladok, s gyorsításkor természetesen rendesen fel is pörgetem. Ja, nekem is 155 THP-m van :-).
2. láncfeszítő "szorulása". A láncfeszítő olajnyomás hatására "nyomódik" neki a vezérműláncnak s feszíti azt meg. A hideg motor beindításakor lassan épül fel az olajnyomás (az olajnak ehhez el kell jutnia a motor minden szegletébe), s az első másodpercekben emiatt nem feszíti meg a láncot a feszítő, így a lánc csöröghet. Ilyenkor olyan hangot hallhatsz a motorból (akár fél-egy percig is), mintha egy kivénhedt dízel csörögne a motorháztető alatt. Később ez a hang megszűnik.
A nagy probléma viszont, hogy a lánc ilyenkor kicsit, szinte mérhetetlen mértékben, de lazul, "enged", s sok száz, ezer indítást követően egyszer csak megtörténhet a legszarabb, ami történhet egy motorral: a fogaskeréken egy szemnyit átugrik a lánc, s ezzel borul a vezérlés, összeakadhatnak a szelepek, stb.
Ha az indítás utáni csörgés megjelenik s rendszeressé válik, akkor ideje elgondolkozni a feszítő cseréjén (maga az alkatrész 10 ezer Ft körül lehet).
Ilyenkor amúgy a szervizek a lánc (és annak járulékos elemei) cseréjét is javasolni szokták, s itt már nem is az alkatrészek kerülnek majd sokba, hanem maga a szerelés.
A fentieket leszámítva én imádom ezt a motort, mert "ugrik, mint állat", s igen élvezhető vele a közlekedés még ilyen karosszériával is (Grand).
Üdv,
sbojan