Akkor a Discovery:
(előrebocsájtva, hogy csak az első évad első 6 részét láttam még, szigorúan azok alapján)
- néhány fontos dologban megnyugodtam. Tartottam attól ugyanis, hogy hasonlóan szétbaltázzák és elrontják, mint a hogy a mozifilmeket az Abrams-korszakban, hogy átveszi a hangsúlyt a látványosság, csihi-puhi, a klipszerű hatásvadászat. De nem így lett, vannak ugyan jelenetek, amik túlzóan látványcentrikusak, de azért alapvetően folytatják az intellektuális-drámai cselekmény dominanciáját.
- a kiinduló bonyodalom is jó szerintem, a váratlan és szándéktalanul kirobbanó galaktikus háború, amiben az új főűrhajónk, a Discovery titokzatos kulcsszerepet kap, mint az új technológiát kifejleszteni hivatott félig kutató, félig harci hajó.
- karakterek:
Burnham: nagyon sokat akartak markolni vele, túl sokat. A koncepció érdekes, hogy eleve kitaszított, megbüntetett zendülő tér vissza véletlenül és válik a Discovery fő alakjává. A személyében/történetében igyekszenek sűríteni Spock, Seven of Nine és még mások vonásait, és így valahogy értelmezhetetlenül sok lett. Ember, de Vulkáni inkább, elítélt senki, de a legokosabb tudományos tiszt, hatalmas öntudata van, de hatalmas bűnbánata is, sehova sem tartozik, nincs senkije, de vonzó nő - ki tudja mindezeket hitelesen eljátszani?
Szerintem nem rossz, ahogy belelendül a történet, de látom, hogy sokaknak az az érzésük, nem elég érdekes, nem elég jó.
Egyébként világos előképei vannak, emlékeztek Ro Laren zászlósra a TNG-ből? Az összes sorozat egyik legjobb karaktere szerintem, mindig lelkesedem érte (és Michelle remekül játszotta). Azután Paris hadnagy, aki szinte ugyanígy jön vissza a Voyager legénységébe - csak most a bűn, a titokzatos, sötét múlt le is játszódott előttünk és grandiózussá lett emelve. Kevesebb több le volna....
És mi az a hüyleség, hogy Michaelnek hívják???? Megmagyarázta ezt valaha valaki?