satzowlee Creative Commons License 2019.12.08 0 1 166396

Nos, amit most elmondok, az a TISZTA igazság, hisz ott voltam, ahol mesélték:D

-a vasút volt felszerelkezve Doxa-órákkal, ezt lehetett látni az állomásokon, várótermekben. Közben a kint kapálgató mezőgazdász is arra lett figyelmes, hogy "ugyanabban" az időben hasított el mellette a vonat, minden nap!-bár ezt nem értettem pontosan, hogy milyen összehasonlítási alapja lehetett az öregnek...A gyereket is a vonat elsuhanásakor zavarjuk el a suliba, mert az a tuti! A napszakjaikat osztották be az emberek a vonatok masírozása után. Pontosak ezek a vonatok!-miért is?-hát azééé, mer mindenhová svájci órákat szereltek fel, de ha láttad vón' a állomásfőnök zsebóráját!-nah az osztán!-mi is a neve?-háá ugyanaz, mint azé a nagy falióráé itt a állomáson-DOXA!! Nagy cég ez!.....

...és így tovább. Aztán amikor időben asszem a Cornavin-okkal együtt bekerült a kommerszbe, mindenki rákattant!-pedig ugye a Pobeda sem volt kutya, a 2209-es Wostok-ról meg már nem is beszélek, csakhát gyerek fejjel a svájcit tartottuk menőnek pedig hát...-gondolom, Péter sokat tudna mesélni a kőmentes gagyi swiss-szerkezetekről.

Ugyanez történt keleten is, pl Romániában minden gyüjteményben "must have" az Atlantic karóra, ami anno Szerbián át érkezett, tudtommal üzletekben nem is volt kapható, majd csak jóval később ETA-felszereltséggel, míg ez egy Unitas 6300 N bronzwerk volt, egy ugyancsak pofás kis massinéria!

Szóval ezek az órák szerintem tényleg túl voltak dicsérve, nem mondom, böcsületes, megbízható szerény szerkezetekkel, szegények sajna mégcsak egy rozsdamentes tokot sem kaptak..-bár ugye a Doxáéknak lett közben arany tokjuk is.

Nah, eddig a történet, nekem tetszett és tényleg hihetőnek tartom ezt a megközelítést.

Előzmény: W_B (166391)