Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 47460

a motor tartó bak törött el és ezért csinálta azt hogy nem ment mert nem ért bele a féltengely rendesen.

 

Hát erre nem gondoltam . Hasonló hibával találkoztam már , mindkét esetben JDM csinálta ( az egyik kétszer is ) , de azok legalább következetes járművek voltak , mert ha egyszer kibújt a féltengely akkor az nem állt helyre magától , vagyis végleges volt a hiba . Meg kellett emelni a motort ( iszonyat nehéz volt ) és vissza kellett bujtatni a helyére a féltengely-csuklót .

 

Egy olyan felhasználó , aki nem ismer fel egy ennyire durva hibát az szerencsésebb ha gyári alkatrészt használ :

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Moped_auto_motor_es_valto_tarto_gumibakok__97741389.htm

 

De ha mégis típusidegen megoldáshoz ragaszkodik akkor a Trabant ( asszem kétütemű) és talán a régi farmotoros Skodák gumibakjaival pótolgattuk  -- kis átalakítással -- a hőskorban . Az egyik piros kocsimban ( lásd fotó ) általános gumibak van hátul . A kék hátteres képen talán a Trabant bak lehet .

A típusidegen alkatrész beépítése azért kockázatos , mert sokkal keményebb a gyárinál ( ami ki van könnyítve ) , hát ki-vagy szétszakadni biztos nem fog , viszont sokkal jobban rázza a kasztnit . Egyes vélekedések szerint az esetleges váztörésekben is szerepe lehet  a kelleténél keményebb bakoknak .

Viszont gyári bak nálam is szakadt szét egy heti normál használat után -- jellemzően SZÉTszakad , kibújik a gumiba vulkanizált kis 6-os anya . Most az egyik Ligieren az első bakot emiatt egy rugóval szorítottam le , amit a gumibakon keresztülvezetett csavarral kombináltam : így a feltámasztást a puha gyári technológia biztosítja , de felemelkedni -- tolatáskor vagy lassításkor -- nem tud .

Előzmény: oljeg12 (47459)