Másrészt a hiba nem állandó hol előjőn hol nem.Lehetséges talán a relé "fáradása" kontakt hibája esetleges be égés.?
Hasonló tünet volt nálunk is , csak a helyzetet nehezítette , hogy a kocsi nem az enyém , nem én használtam , használó tulajdonos elmondásaira kellett építenem a diagnózist . Miközben én sem ismertem annyira ezt kissé túlkomplikált szisztémát .
Volt ismerős, aki ideiglenesen behozta a gyertyáról és a szelepről a 12 V-ot a kocsiba és ideiglenesen 1-1 db kis izzót rákötött. Így vette észre az izzítórelé időszakos hibáját. Végül a relé kontaktusok csiszolgatása több esetben megoldotta, de a tényleges megoldás a csere lett.
Már korábban s voltak bajok , bár az önindító keféi is nagyon kopottak voltak , de azt eleinte félrediagnosztizáltam . Akkor első lépésként az önindító vezérélést az elektronika megkerülésével közvetlenül a gyújtáskapcsolóról oldottam meg . Következő lépésként én is beépítettem egy visszajelzőt , ami közvetlenül a gyertyákról vett áramot , és jelezte , hogy TÉNYLEGESEN van-e izzítás . Kiderült , hogy eshetőleges : olykor 3-4 alkalommal is rá kellett adni a gyújtást , hogy végre a kis zöld LED felgyulladjon , jelezve a gyertyák valóban kapnak áramot . Mert az mondtam a tulajnak : ha a LED nem világít ne is kísérletezzen a hideg motor indításával , hiába ég a műszerfalon a jármű eredeti izzításjelzője . Valahogy ekkortájt az üzemanyag kettős tekercsének a behúzó áramkörét is ki kellett venni az elektronika vezérelte szektorból .
Időközben a jármű tulajdonost váltott , de az új tulajdonos sem autóvillamossági-szerelő volt ... Aztán volt még egy két ilyen-olyan üzemzavar ami eldöntötte az elektronika sorsát : mára már kizárólag a mágnesszelep tartóáramkörét vezérli -- a majdani első üzemzavarig , mert akkor az is át lesz kötve .
Persze lehet kérdezni : az miért maradt az eredetiben ? Mert ez nem egy előre végiggondolt tervszerű átépítési folyamat volt , hanem egymásra épülő hibák és diagnózisok , illetve javítások sorozata . Utólag az tűnik észszerűnek : kivágja az ember az egészet és beköti közvetlenül vagy reléken keresztül a gyújtáskapcsolóra .
A diagnózis kapcsán bennem is felmerült , hogy hozok be a tekercsről is visszajelzőket , de ... Szóval a járgány egy alkalommal valami autóvillamossági műhely közelében produkált hibát , és akkor az (új) tulaj újraforrasztatta az áthidaló vezetékeket . A mester szép munkát végzett , zsugorcsővel , csak közben eltávolította az eredeti dugaljt . Ezáltal egyrészt nem lehet ( problémás) visszaállítani az eredeti állapotot -- pl. új elektronika megvásárlásával -- másrészt a jó kis mérési és vészhelyzeti betáplálási pontjaimat eltüntette . Mert egyszer úgy evickéltünk haza Alsónánáról , hogy krokodilcsipeszes vezetékkel közvetlenül áramot vittem a tekercsbe az aksiról .
A szerelő műhely beavatkozása tipikus példája a diagnózis nélküli javításoknak , amiből persze több kár lett , mint haszon , mert a hibát elhárítani nem tudta . Mentségére szolgál , hogy a tulajtól kapott megbízás csak átforrasztásra vonatkozott , nem pedig teljes analízisre .