Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.23 -1 0 47314

elkerülhetetlen lesz a gyűrűk cseréje.

 

Az is macerás , mert a Kubota motorban a legfelső gyűrű  trapéz keresztmetszetű , és olyat utángyártottban nem lehet kapni . Bár eredetiben se ... A leggyakoribb megoldás a gyűrűhorony átesztergálása , persze az is csak addig járható amíg a hengerfalnak nincs kimutatható kopottsága . Ha van akkor jönne elvileg a fúrás , azért elvileg mert a kopott Kubota motor gyakorlatilag gazdasági totálkár . Nekem itt* helyben ( kb. 1 km a lakásomtól légvonalban )  nettó áron 10-ért fúrnak egy hengert és 30-ért adják bele az utángyártott dugattyút gyűrűkkel-csapszeggel . Nekem kell miszlikre szedni a motort , fúrás után kimosni ( evőkanálnyi kőport szedtem ki belőle ) , összerakni . Ha ehhez hozzádobjuk a tömítéskészletet (http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/tomites-keszlet-z402 ) akkor bőven 100 fölött vagyunk . Ha csak hengerfejtömítést cserélünk és a többit kivagdossuk körömollóval tömítőlapból  -- hosszadalmas munkával -- akkor is súroljuk a 100-ast . És akkor nem csiszolgattunk szelepet , nem cseréltünk szelepvezetőt , nem cseréltünk szimeringet , nem köszörültünk főtengelyt és nem csapágyaztuk újra semmit ( http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/hajtokarcsapagy-z402 ) . Mert ugye ha már szét van szedve akkor csináljuk meg rendesen felkiáltással a szerelők mindent cseréltetnek . Valahol talán igazuk is van , de akkor maga az anyagköltség 200 kilóra rúg -- utángyártott alkatrészekkel . És jön még a munkadíj , ha nem maga csinálja az ember -- márha találunk rá szerelőt  , pedig a mopedautósok többsége nem  vállalkozik egy ilyen motor összerakására .

És ennyi pénzből kis odafigyeléssel már vehetünk üzemképes bontott motort .

Ha szerencséd van akkor csak beragadtak a koromtól a gyűrűk és tisztítással életre kelthető a masina , most bátyám is ebben bízik -- valami Aixamet pátyolgatnak , aminek olyan 18-20-as kompresszióit mérték ...

 

*http://www.hengerfuro.hu/

 

Előzmény: Zjanek (47313)