elkerülhetetlen lesz a gyűrűk cseréje.
Az is macerás , mert a Kubota motorban a legfelső gyűrű trapéz keresztmetszetű , és olyat utángyártottban nem lehet kapni . Bár eredetiben se ... A leggyakoribb megoldás a gyűrűhorony átesztergálása , persze az is csak addig járható amíg a hengerfalnak nincs kimutatható kopottsága . Ha van akkor jönne elvileg a fúrás , azért elvileg mert a kopott Kubota motor gyakorlatilag gazdasági totálkár . Nekem itt* helyben ( kb. 1 km a lakásomtól légvonalban ) nettó áron 10-ért fúrnak egy hengert és 30-ért adják bele az utángyártott dugattyút gyűrűkkel-csapszeggel . Nekem kell miszlikre szedni a motort , fúrás után kimosni ( evőkanálnyi kőport szedtem ki belőle ) , összerakni . Ha ehhez hozzádobjuk a tömítéskészletet (http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/tomites-keszlet-z402 ) akkor bőven 100 fölött vagyunk . Ha csak hengerfejtömítést cserélünk és a többit kivagdossuk körömollóval tömítőlapból -- hosszadalmas munkával -- akkor is súroljuk a 100-ast . És akkor nem csiszolgattunk szelepet , nem cseréltünk szelepvezetőt , nem cseréltünk szimeringet , nem köszörültünk főtengelyt és nem csapágyaztuk újra semmit ( http://traktor60.hu/kubota-alkatresz/z402/hajtokarcsapagy-z402 ) . Mert ugye ha már szét van szedve akkor csináljuk meg rendesen felkiáltással a szerelők mindent cseréltetnek . Valahol talán igazuk is van , de akkor maga az anyagköltség 200 kilóra rúg -- utángyártott alkatrészekkel . És jön még a munkadíj , ha nem maga csinálja az ember -- márha találunk rá szerelőt , pedig a mopedautósok többsége nem vállalkozik egy ilyen motor összerakására .
És ennyi pénzből kis odafigyeléssel már vehetünk üzemképes bontott motort .
Ha szerencséd van akkor csak beragadtak a koromtól a gyűrűk és tisztítással életre kelthető a masina , most bátyám is ebben bízik -- valami Aixamet pátyolgatnak , aminek olyan 18-20-as kompresszióit mérték ...
*http://www.hengerfuro.hu/