Bocs', hogy eddig nem válaszoltam, véletlenül átugrottam a hozzászólásod. Még egyszer elnézést!...
"Értem ez alatt:
Illés -->> János
Elizeus -->> Jézus"
Lehetséges, erre még nem gondoltam, de a párosítás biztosan nem így lenne, hanem így:
Illés - Elizeus
János - Jézus
Amúgy érdekes a párhuzam, de nem tartom valószínűnek a szándékosságot, noha nem is zárom ki teljesen.
"Ugyanis ez tisztán felfedezhető a Bibliában, s ezen négyes bizonyos cselekedetei telejsen összeegyeztethetőek a keleti jógik mester-tanítvány párosával!"
Hááát, hmmmm.... nem is tudom... Egy biztos, Illés - Elizeus és János - Jézus páros ég és Föld, tűz és víz....
"érdekes, hogy mindenhol előfordultak nagy gyógyítók..."
Persze, mert a gyógyítást mindig valamilyen misztérium övezte, a táltosok fő tevékenysége volt, s a jó orvosnak hamar híre ment... Az orvoslás a tudással volt egyenértékű, a túlvilági kapcsolatot tételeztek fel hozzá, ezért minden valamire való "isteni lény" kiváló orvos is volt.
"Egyedül Pálról nem olvasok/feltételezhetek ilyent, mert ilyen nincs a történetében!!"
Pálnak is tudni kellett gyógyítani, ha Jézus nyomdokaiba akart lépni, s az író-szerkesztők ügyeltek rá, hogy ez így is legyen:
Csel14:9-10. "Ez hallá Pált beszélni: a ki szemeit reá függesztvén, és látván, hogy van hite, hogy meggyógyul, Monda nagy fenszóval: Állj fel lábaidra egyenesen! És felszökött és járt."
Mint Jézusnál:
Mk 2:9. "Mi könnyebb, azt mondanom-é a gutaütöttnek: Megbocsáttattak néked a te bűneid, vagy ezt mondanom:
Kelj fel, vedd fel a te nyoszolyádat, és járj?
(Ez is egy párhuzam/azonosság Jézus és Pál közt, amiről már tettem említést.)
Csel 28:5. "De néki, minekutána a kígyót lerázta a tűzbe, semmi baja sem lőn.
Csel 28:8-9. "Lőn pedig, hogy a Publius atyja hideglelésben és vérhasban betegen feküvék. Kihez Pál beméne, és minekutána könyörgött, kezeit reá vetve meggyógyítá őt.
Minekutána azért ez megtörtént, egyebek is, kik betegek valának a szigeten, ő hozzá jövének és meggyógyulának."