Fajtája válogatja, pl. a kínai Thorx is 2x-3x többet elmegy gond nélkül, mint a Briggs.
Kb. 8-10 évvel ezelőtt itt valamelyik fórumon volt egy eszmecsere arról, hogy a fűnyírómotorok közül melyik mennyit bír. Akkor a vélemények szerint a Briggs volt a leggyengébb láncszem (akkor még nem volt ilyen nagy választék fűnyírókban, mint most), míg az élen a Honda és a Kawasaki állt, a többi a kettő között.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Briggs rossz lenne, egy normál családi házas használatnál szinte örök élet, többet kibír maga a motor, mint a fűnyíró váza, meg a kereke; mindig könnyen indul; barkácsolásmentes, ebből a szempontból az olajcserékem kívül más törődést nem kíván. Kb. 180-200 óránál kezdi el enni az olajat, így egyre jobban fog füstölni - de megy gond nélkül még ekkor is.
(pl. ha egy 500nm-es telket hetente nyírnak, akkor egy nyírás alkalmával a gép 15-20 percnél tovább nem üzemel, mert ugye fűnyírás közben gyakran megyünk kiüríteni a gyűjtőt és ez a fűnyírásnak valamikor több mint a fele idejét is elveszi. Tehát hetente max 20 perc, havonta kb. 80 perc. 7 hónapos szezont számítva kb. 600 perc, azaz 10 óra. De ha dupla időt is számítunk, akkor is max évi 20 óra, azaz 10 évig semmi gond nincs a géppel.)
Viszont akik fűnyírással foglalkoznak, azok szinte kizárólag Honda motoros gépeket használnak. Az is igaz, hogy a legolcsóbb Honda motor is közel 3x annyiba kerül, mint egy Briggs.