Sziasztok.
A gyári szervízzel sem lettem elörébb. Állítottak az alapjáraton, de nekik nem állt le.
Hazahoztam, reggel 3 perc után leáll.
Viszont most köpi a cuccot a kipufogó. Úgy döntöttem, hogy nekiállok én szerelni (3 különböző szerviz és beállítás után, nem kevés pénzért).
Kivettem a gyertyát: olyan, mint egy szén darab.
Teljesen kezdőként lenne egy pár kérdésem. Nem kiröhögni érte!!!
Beszámozom őket, úgy könnyebb válaszolni, vagy megkeresnem őket.
1 :Automataszívató. Ha csak gyújtáson van, akkor is mozog, vagy járnia kell a motornak közben?
Reggel a hidegben, ha jól értem, akkor behúzott állapotban van. Meleg motornál kitolt állapotban.
2:Karbi beállítás. Ezt találtam, használható?
Első nekifutásra be kell csavarni az alapjárati levegő csavart(1.) ütközésig és majd 2 fordulatot kicsavarni. Utána be kell melegíteni a motort, ezt mindenki saját ízlése szerint oldja meg, de a leg hatásosabb egy-pár kör a környéken. Meleg motornál a súber csavarral(9.) egy állandó alapjáratot kell elérni, hogy ne akarjon lépten-nyomon leállni a motor. Ha ez sikerült, akkor újfent az alapjárati levegő csavar 1/4-enkénti kicsavarásával egyre több levegőt kell adni, addig, amíg a motro erőtlen és dadogós járású nem lesz. Ekkor megint vissza kell csavarni addig amíg erőre kap a moci, de figyelem lassan kell állítgatni, mert a motor is csak lassan követi a mozdulatokat.
Miután sikerült egy viszonylag jó forgást beállítani, akkor lejjebb lehet venni a súber csavart(9.) és megint játszani egy picit az alapjárati levegővel(1.). Így egy egész jó alapjárat elérése lehetséges.
Akit komolyan érdekel a beállítás annak a kedvéért közlöm, hogy a gyári CO érték: 3,8 - 4 térfogat % és 1250 +- 150 f/p az alapjárati fordulatszám. Az üresjárati levegő csavar kicsavarásával szegényebbé, becsavarásával dúsabbá tehető a keverék.
A következő állítgatni való a súbertű, ami a gázadások egy fontos meghatározója. A régebbi (nagysúberes) karbik tűjén 4 pecek volt, az újabb (vékony súberes) karbik tűjén 5 pecek van. A leg helyesebb közép állásról kezdeni a próbálgatást. A puding próbája az evés, tehát üzemmeleg motorral, közepes gázon haladva egyenletesen kell mennie a motornak, jól kell gyorsulnia, hirtelen gázadásra azonnal reagálnia kell. Ha mindez nem így lenne, akkor a következő lehetőségek vannak:
Kevés üzit kap a motor: nagyon melegszik, rosszul gyorsul, nem éri el a kívánt és megszokott végsebességet esetleg nagygázon rángathat. Ilyenkor emelni kell egyet a súbertűn.
Sok üzit kap a motor: hirtelen gázadásra rosszul reagál, nagyon füstöl, és sokat fogyaszt, egyenletes menetnél rezonál a motor, csöpöghet a kipufogóból az el nem égett nafta. Ilyenkor lejjebb kell engedni a súbertűt.
3:Subertű. Melyik rovátkán kellene lennie a sieger gyűrűnek?
Remélem, össze tudom majd rakni! J
Köszi ha válaszoltok, de egyre többet költök, buszjegyre amióta megvan a motor!