vrobee Creative Commons License 2019.10.05 -2 4 38930

A tendencia az ipari forradalom óta az, hogy a vidék eltartóképessége csökken, a városoké meg növekszik.

Ne a felülről irányított  román, szovjet példákat nézd, hanem hogy mi folyik ma (is) a gyorsan fejlődő gazdaságú országokban: Kína, India, számos latin-amerikai és afrikai ország. Döbbenetes ütemben növekvő városok, tengődő vidék.

Magyarország azért nem ilyen, általános népességcsökkenés van. De a pillanatnyi kilátás az, hogy Budapest és a központi régióban megmarad vagy valamelyest növekszik a népesség, néhány vidéki centrum lényeges marad még, a központoktól távol eső aprófalvas térségek meg nem tudják megtartani a népességüket.

 

A "kistérségi" vicinálisoknak a népességmegtartásban már évtizedek óta az égvilágon semmi szerepük nincs. A gazdaság nem a vasútra alapszik, és -nagyon kevés kivételtől eltekintve- nincs az a feladat, ami errefele közúton ne volna sokkal hatékonyabban megoldható. A vasútnak az elővárosi, városi ill. városközi távolsági közlekedésben lehet szerepe, ill. a távolsági teherforgalomban.

Előzmény: Moskovicsbácsi (38929)