R!ck4 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 2084

Pont azt, amit írtam. 1 bar eltérésnél még nem jelzett a rendszer, holott a kerék laposabb volt mint  a többi, ebből kiindulva valószínű a forgási sebessége is több lehetett, mint a többinek. Amennyiben szerinted ez így oké, akkor részedre oké, de a valóságban ez már bőven túlmutat  az elfogadható eltérésen, hiszen a törvényalkotók célja arra vonatkozólag, hogy valamikortól ez a rendszer kötelezően beépítendő az új autókba, nem hiszem, hogy csak erre vonatkozott volna. . A rendszer lényege az én nézőpontom és értelmezésem szerint  az lenne,  hogy már 0.2-0.3 bar eltérés esetén szóljon, akkor még egyrészt rápumpálással javítható az úttartás, fékezés  egy esetleges lassú defekt esetén, vagy rápumpálva  gumi- felni károsodás nélkül eljutsz az első benzinkútig, ott  pumpálsz, és mész a gumishoz. Ha 1 barnál sem szól, csökken az esélyed, hogy időben cselekedj, ami egy pótkerék nélküli autóban azért nem várt kiadásokat, meglepetéseket is tud okozni.  Mi más lenne a keréknyomás szenzorok és a tpms rendszer feladata? Jelezzen akkor, amikor még nem érezhető, hogy gond van a kormányzással.   

Az abs szenzorok jele alapján minden kerék forgási sebességével km/h-ra tisztában van, tehát már 1 km/h eltérést is lát, a kormányszög jeladót szintén látja, tudja, mikor mész egyenesen, ennek ellenére 1 barral kisebb nyomással enged vidáman autózni. Ez így azt a minimumot teljesíti, ami szerint a szabálynak megfelelően van valami, ami a keréknyomás csökkenésre valahogy jelez. De itt a vége, ez használhatatlan. 

 

Na ezért van ez kiszínezve, az egész, hogy ez megfelelően működik, csak rizsa, amit a marketing osztály csinált, nem a mérnökök munkáját dícséri a dolog.  Ez így minimum a használhatatlan kategória. 

 

 

Amúgy az autó már nem garis, elmúlt 5 éves is, az Exide EK700-as lenne a gyári megfelelője, de az szóba sem jöhet,  nagyon nagy százalékban meghibásodós fajta, nincs kedvem másfél év múlva cserélni, mivel csak egy év garis, nem vacakolok ilyennel.  A gyárit pedig amúgyis a varta / bosch gyártja,  márkaszervizkben, és azon kívül is lehet venni gyárit és eurorepar matricás váltószámos akksit, gyanítom az előbbi lesz, a kocsi rendben működik azt a néhány apróságot nem figyelembe véve, amíg be nem jön a hideg, addig akarom megoldani ezt a kérdést.  

Előzmény: sbojan (2082)