Üdv!
Néhány dolgot azért meg lehet nézni. A gyertyák elszíneződése áruló lehet. Amennyiben szegény a keverék, akkor fehéres lerakódás van a kerámia testen, ha túl dús, akkor feketés, korom szerű. Ha csak 1-2 gyertyán van különbség a normál őzbarnához képest, akkor abban a hengerben kell keresni a problémát (befecskendező, szelepek, stb). Ha egyformán eltér mindegyik, akkor a motoron kívül van a hiba (jeladó, levegő rendszer, üzemanyag ellátás, stb.)
Elvileg nem tudja meszívni magát, ez már nem karburátoros technika. Túldúsulás csak akkor fordulhat el, ha a motorvezérlő téves infókat kap, és emiatt tér el a kívánatos keverési arány a valóságostól. Ezt tudja okozni lambda szonda elöregedése, falslevegő (szívócső repedés, vákuum rendszer tömítetlenség, stb).
Ha a katalizátor, vagy a lambda szonda nem működik megfelelően, akkor meleg motornál (!) is záptojás szerű szaga van a kipufogó gáznak (hidegen beindítva, rövid ideig ez normális jelenség).
A túldúsítás kormos kipufogó gázt eredményez, ez le is tud rakódni a cső végén. Ha szegény lenne a keverék, és a gyújtás nem alkalmazkodik hozzá, akkor lehet (kipufogó) durrogás a jelenség.
Gábor