Mit értesz "erős kiszínezésen"?
A rendszer az ABS jeladó által küldött jelek gyakorisága alapján számolja ki a kerekek forgási sebességét, kerekenként külön-külön.
Ez egyszerűbb megoldás szemben a kerekekbe épített nyomásellenőrzőkkel. Egyszerűségéből adódóan könnyebben tévedhet, mert nem a nyomást figyeli, hanem egy másik fizikai adat változásából következtet arra.
Hétköznapi guminál a keréknyomás csökkenésével egyidejűleg (nem merném állítani, hogy lineárisan) a kerék oldalfala is összébb húzódik, összébb hajlik, azaz az oldalfal magassága csökken, s így a kerék átmérője is. A kisebb átmérő következményeként a kerék gyorsabban/többet forog adott sebességnél egyrészt önmaga felfújt állapotához képes is, meg a többi, normális keréknyomású és átmérőjű kerékhez képest is. Akármelyikhez is viszonyítja a csökkent nyomású kerék forgási sebességét a rendszer, a nyomás és ennek következtében az átmérő csökkenésével előbb-utóbb eljut addig a pontig, hogy jelezzen.
Ahogy írtad, XL-es, azaz megerősített oldalfalú gumit vettél. Ebben többek között pont az is a lényeg, hogy nyomáscsökkenés esetén is próbálja a gumi megtartani az oldalfalának magasságát, merevségét, ebből következően sokkal később, sokkal nagyobb nyomás-csökkenés esetén fog csak az oldalfal magassága is számottevő mértékben csökkenni, nem úgy, mint a hagyományos merevségű oldalfallal rendelkező gumik esetében.
Ilyen pofon egyszerű a magyarázat. És igen, emiatt tényleg kevésbé megbízható és szofisztikált ez a megoldás, viszont lényegesen olcsóbb is, mint a kerékbe szerelt nyomásellenőrzős módszerek.