Kicsit nézelődtem a neten, és ezt találtam: https://www.gumi-b2b.hu/home/technologia/37-amit-az-abroncsnyomas-ellenorzo-rendszerekrol-tudni-erdemes
Akinek a gyártó gyárilag nem építette be a direkt rendszert (nekem nem volt beépítve), annak a III. pont első verziója szerint működik az ellenőrzés. Vagyis indirekt módon.
"I. Mikortól kötelező a TPMS?
- Az EU-ban 2014. november 1. után forgalomba hozott új gyártású autók esetén kötelező széria tartozék a TPMS (tire-pressure monitoring system), magyarul az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer.
III. Hogyan funkcionál a TPMS?
Kétféle rendszert alkalmaznak a gyártók:
- Az indirekt rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri. Az abroncsok belsejében nincsenek szenzorok. A rendszer csak menet közben működik, alacsony nyomás vagy defekt esetén figyelmeztet.
- A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. A szenzorok jellemzően a szelepbe vannak beépítve.
IV. A TPMS rendelet
Az ECE R 64-es rendelet részletesen leírja, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie a 2014 novemberétől kötelező rendszernek, és milyen esetekben kell figyelmeztetnie a jármű vezetőjét:
- jeleznie kell, ha nagymértékű a levegővesztés: 10 perces periódus alatt 20%-os, vagy azt meghaladó nyomásesést érzékel,
- figyelmeztetnie kell a járművezetőt, ha 60 percen keresztül fokozatosan csökken a gumiabroncs nyomása,
- a rendszernek megbízhatóan kell működnie 40 km/h és a jármű végsebessége között.
A rendelet csak az újonnan forgalomba helyezett járművekre vonatkozik. Utólagos beszerelést a törvény semmilyen formában nem ír elő. A TPMS járműbe kerülésével egy új visszajelző lámpa is helyet kapott a műszerfalon, ami abban az esetben világít, ha a keréknyomás nem megfelelő. Villogása esetén pedig, rendszerproblémát észlelt az ECU."