"Látható a leveleiből, hogy lényegében egy teljesen új Megváltót hirdet meg, a Krisztust, amelyhez inkább csak hivatkozásképp használja fel Jézust, megragadva annak a feltámadásról szóló híreit."
Igen, ez egy fontos észrevétel, annyi megerősítéssel, hogy a Megváltó (Krisztus) Pálnál nem valakiktől Megmentőt jelent, hanem a bűnök megváltására irányul, a zsidók áldozati báránya.
"Így válaszolhatóak meg az általad felvetett kérdések, hiszen Pálnak egyáltalán nem célja a történeti Jézus létének és dolgainak igazolása, mivel van neki egy saját örömhíre (evangéliuma) a megváltásról."
Természetesen ez következik a fentiekből.
"Sajnos abban a hihetetlen helyzetben vagyunk, hogy az evangéliumok egy Páltól független terjesztett forrásból származnak amelyek nem Megváltónak látják Jézust, hanem a megjövendölt Messiásnak gondolják és akarják beállítani, amiért is ők is torzítanak az eredeti történetek és beszédek hitelességén."
Jézus Messiásságát a történelmi háttár nagyonis elfogadhatóvá teszi.
A messiás olyan felkent, elsősorban politikai vezetőt (királyt) jelent, aki népe érdekeit érvényre juttatja.
Jézus esetében ezt a szerepet látjuk az evangéliumokban kidomborodni, hiszen az évezredes héber-kánaáni ellentét 2000 éve éppoly élet-halálé kérdés volt, mint Dávid korában. Gondoljunk arra, hogy alig több, mint száz évvel Jézus előtt a galileai területen kitört lázadás alkalmával vagy kiirtották a zsidókat, vagy átmenekítették őket Júdeába. (Erről nemigen beszélnek, mert ez egy kínos téma...) Jézus ebben a környezetben és légkörben született, szocializálódott, s ezeknek az embereknek lett a vezetője, s fölkent királya.
A Messiás Jézus nem egy valóságtól elrugaszkodott elgondolás, hanem nagyonis valós hátterű, s a Bibliában/apokrifekben számtalan helyen igazolt realitás.