kitadimanta Creative Commons License 2019.09.20 0 0 23517

"Látható a leveleiből, hogy lényegében egy teljesen új Megváltót hirdet meg, a Krisztust, amelyhez inkább csak hivatkozásképp használja fel Jézust, megragadva annak a feltámadásról szóló híreit."

Igen, ez egy fontos észrevétel, annyi megerősítéssel, hogy a Megváltó (Krisztus) Pálnál nem valakiktől Megmentőt jelent, hanem a bűnök megváltására irányul, a zsidók áldozati báránya.

 

"Így válaszolhatóak meg az általad felvetett kérdések, hiszen Pálnak egyáltalán nem célja a történeti Jézus létének és dolgainak igazolása, mivel van neki egy saját örömhíre (evangéliuma) a megváltásról."

Természetesen ez következik a fentiekből.

 

"Sajnos abban a hihetetlen helyzetben vagyunk, hogy az evangéliumok egy Páltól független terjesztett forrásból származnak amelyek nem Megváltónak látják Jézust, hanem a megjövendölt Messiásnak gondolják és akarják beállítani, amiért is ők is torzítanak az eredeti történetek és beszédek hitelességén."

Jézus Messiásságát a történelmi háttár nagyonis elfogadhatóvá teszi.

A messiás olyan felkent, elsősorban politikai vezetőt (királyt) jelent, aki népe érdekeit érvényre juttatja.

Jézus esetében ezt a szerepet látjuk az evangéliumokban kidomborodni, hiszen az évezredes héber-kánaáni ellentét 2000 éve éppoly élet-halálé kérdés volt, mint Dávid korában. Gondoljunk arra, hogy alig több, mint száz évvel Jézus előtt a galileai területen kitört lázadás alkalmával vagy kiirtották a zsidókat, vagy átmenekítették őket Júdeába. (Erről nemigen beszélnek, mert ez egy kínos téma...) Jézus ebben a környezetben és légkörben született, szocializálódott, s ezeknek az embereknek lett a vezetője, s fölkent királya.

A Messiás Jézus nem egy valóságtól elrugaszkodott elgondolás, hanem nagyonis valós hátterű, s a Bibliában/apokrifekben számtalan helyen igazolt realitás.

 

Előzmény: takarito (23512)