A történeti Jézus igazolását nem Pál teológiájából kell meríteni. Pál nem ismerte személyesen Jézust, sem a tanítványoktól nem szerzett semmilyen alapvető ismeretet Jézus életéről, cselekedeteiről, beszédéről. Látható a leveleiből, hogy lényegében egy teljesen új Megváltót hirdet meg, a Krisztust, amelyhez inkább csak hivatkozásképp használja fel Jézust, megragadva annak a feltámadásról szóló híreit. Így válaszolhatóak meg az általad felvetett kérdések, hiszen Pálnak egyáltalán nem célja a történeti Jézus létének és dolgainak igazolása, mivel van neki egy saját örömhíre (evangéliuma) a megváltásról.
Éppen ezért lehet megkülönböztetni az evangéliumok által hirdetett Jézus személyét és céljait Pál által hirdetett Krisztustól és céljaitól.
Sajnos abban a hihetetlen helyzetben vagyunk, hogy az evangéliumok egy Páltól független terjesztett forrásból származnak amelyek nem Megváltónak látják Jézust, hanem a megjövendölt Messiásnak gondolják és akarják beállítani, amiért is ők is torzítanak az eredeti történetek és beszédek hitelességén. Amit sajnos tovább ront a későbbi harmonizációs törekvés, amely a Pál által megindított keresztények és a Jézust Messiásnak gondoló zsidók között Pál halála után megkezdődik.
Éppen ezért fordulhat elő maga a "Krisztus" görög szó az evangéliumi szövegekben, vagy néhány erőtlen belekontárkodás az úrvacsora leíráskor a "bűnöktől szabadítás" igazolására, hogy valamelyest passzolni tudják az evangéliumi leírásokat a páli teológiához.