WooDoo Creative Commons License 2019.09.13 -1 1 47240

Bár nem túl népszerűek itt az elektromos mopedautók, azért megosztok egy videót az elektromosra átépített Chatenet Stellámról. Illetve ez nem teljesen elektromos, mert be van építve egy 1 hengeres léghűtéses 4 ütemű benzinmotor is, ha esetleg lemerülne az akku, de 1 hónapja be sem indítottam, naponta 50-60 km-t szoktam csak menni vele, azt meg bőven tudja tisztán elektromos üzemben is.

 

Az irányváltó maradt az eredeti, a kefe nélküli villanymotor elé került, és egy fofazottszíjjal hajtja a nyeles tengelyt. A benzinmotor a váltó és a villanymotor fölött van, és egy röpsúlyos kuplungon keresztül, szintén fogazott szíjjal hajtja az irányváltót. 

 

A villanymotor nagyon kicsi, csak 2,2 kW a névleges teljesítménye, mert fagylalt árusításra készült, és ahhoz ennyi is elég. De az új vezérlővel túl lehet forgatni a motort a névleges fordulatszámán, így a max sebesség óra szerint 55 km/h-ra nőtt, ami gps szerint 50 km/h. Így egy nagyon jól használható járgány lett, a városban könnyedén tudja tartani a forgalom ritmusát. Kb. 10-12 mp alatt gyorsul 50 km/h-ra, a fogyasztása max. sebességnél elég magas, kb. 8 kWh 100 km-en, de még ez is csak kb. 300 Ft, egy liter gázolajat se adnak annyiért.

A videó végén a visszatöltés látható, aminek a mértéke állítható. Most 24A körül van a visszatöltés, ami elég jól lassítja a járgányt, nem kell annyit koptatni a fékeket. Tempomat is van a vezérlőben, ha bekapcsolom, szépen tartja a beállított sebességet.

 

https://youtu.be/BKFfKTLQoHM