Néhány gyilkosságot mégis leírtak:
A Bibliában nagyon sok gyilkosság van leirva - de ezek nem igazak. Mint ahogy az állitólagos történelmi gyilkosságok sem azok.
Miből gondolod, hogy pont egy ilyen zűrös területen és korban ne lettek volna napi szinten gyilkosságok?
Azért, mert az emberben benne van az ösztön, hogy ne öljön meg egy másik embert - mindegy, hogy milyen kulturális, vallási, neveltetési, családi, stb. háttérrel rendelkezik.
Az emberek képesek másokat becsapni, hazudni, kihasználni, de megölni - azt nem. OK, hében-hóban vannak verekedések, de itt sem a gyilkosság a szándék, hanem az emberben van egy düh, és valahogy ártani akar a másiknak, de azért nem akarja megölni.
Én még sohasem láttam gyilkosságot, sem nem ismerek olyant, akit megöltek, sem egy olyan embert, aki megölt volna akár egyetlen egy embert is. És közben úgy beszélünk itt a gyilkosságokról, mintha ez lenne minden ember napi szintű problémája.
Nem tudom elhinni, hogy az ókorban Rómában az emberek elmentek az arénába, ahol az emberek egymást öldökölték, vagy ahol az állatok megölték az embereket, és utána jót vacsoráztak, beszélgettek, és élték a minden napi életüket. Ugyanúgy elképzelhetetlen, hogy a középkorban az emberek kimentek egy állitólagos máglyaégetést megnézni, és utána hazamentek vacsorát főzni.
nem Jézus törvényét fogadta el.Magáról is úgy ír, hogy a Törvény és a próféták hű követője.
A próféták is Isten Törvényét követték és hirdették. Jézus is utal a prófétákra. A próféták az irástudók ellentétei.
Jézus pont azért nem irt le semmit, mert nem az irott törvények számitanak, hanem azok, amiket Isten belénk ültetett, és Jézus elmondott. Jézus éppen azért nem irta le, mert akkor a jogászok kiforgatták volna.
Miért pont a zavaros Római levélben leírtakból kellene Pál törvényhez való viszonyát megállapítani?
A római levél egyáltalán nem zavaros - csak meg kell érteni, hogy többféle törvény van.