"Szerintem pedig ez egy betoldás. :-) Ugyanis, Jézus idejében a zsidó vallásúak (Szanhedrin biróság) senkit sem ölhettek meg, és senkit sem itélhettek halálra."
Néhány gyilkosságot mégis leírtak:
Csel 7:59. "Megkövezék azért Istvánt,"
Csel 12:2. Megöleté pedig Jakabot, Jánosnak testvérét, fegyverrel.
Mt 14:10. "fejét véteté Jánosnak a tömlöczben".
És Jézusék sem véletlenül féltek a zsidóktól, akik folyvást meg akarták őket ölni.
"Jézussal is nagy bajban voltak, hogy mit csináljanak vele, és inkább elküldték Pilátushoz."
Ha hinni lehet a Bibliának, akkor Jézus a pogányok felkent királya volt, s nyilván ez lehetett az oka, hogy nem merték csak úgy megölni. Inkább a rómaiakra bízták a szennyes munkát.
"Te nem látsz itt óriási ellentmondást?"
Nem, nem látok, akkoriban az emberélet vajmi keveset ért...
"Én ezeket a bibliai és történelmi gyilkolásokat nem hiszem el."
Nem hit kérdése. Miből gondolod, hogy pont egy ilyen zűrös területen és korban ne lettek volna napi szinten gyilkosságok?
"Ha ez igy lenne, akkor a római levél totálisan ellentmondásos és érthetetlen lenne."
Tényleg elég zavaros...
"Éppen azért érthető, mert Pál többféle törvényről beszél, és végülis arra a megállapitásra jut, hogy "A Törvény" az, amit Jézus hirdetett"
Mint előbbi hsz-ben idéztem nem Jézus törvényét fogadta el.Magáról is úgy ír, hogy a Törvény és a próféták hű követője.
Miért pont a zavaros Római levélben leírtakból kellene Pál törvényhez való viszonyát megállapítani? De, ha megteszed, mit csinálsz a többi verssel és levéllel?