Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.06 0 2 47225

Privát levélből kiderült , hogy a befecskendezési idő beállításával vannak gondjai .

Hogy ne csak privátban válaszoljak ezért leírom a beállítás menetét , mert vélelmezem másnak is szüksége lehet rá .

 

A vezérműtengely és az adagoló között nincs hézag , az adagoló elő van feszítve . A gyári beállítás menete nagyjából a következő :

  • -- -- egy speciális , mérőórával kiegészített szerszámmal benyomják az egyik szelepet , majd kézzel hozzáforgatják a főtengelyt ( lendkereket ) , ütköztetik . Ekkor ki lehet tapogatni a felső holtpontot , mert annak egyébként nincs jelölése ...
  • -- annyit forgatnak a főtengelyen , hogy valamennyivel ( előírt érték ) a dugó a felső holtpont elé kerüljön -- ez a befecskendezési pont
  • -- leveszik ( levették ) a gázolajat adagolóba bevezető csöveket , a kiveszik a visszacsapó szelepet a visszavezető ágból
  • -- rátesznek helyette egy csatlakozó elemet ( speciál-szerszám ) , ami csak egy adagolót lát el
  • -- az adagolót max. befecskendésre állítják -- bár alapból mindig azon áll az álló motornál
  • -- lassan üzemanyagot folyatnak át az adagolón , és közben tekerik az adagoló beállítócsavarját
  • -- amikor az üzemanyag átfolyása megszűnik az a befecskendezés kezdete , mert az adagoló dugattyújának éle akkor zárja el a réseket
  • -- értelemszerűen figyelembe kell venni , hogy a hengerekben váltva van befecskendezés
  • -- a beállítást hengerenként kell elvégezni

Én hasonló módon , bár kissé egyszerűbben csináltam :

  • -- készítettem egy csatlakozót , lehet akár fából vagy műanyagból is akár , mert nyomás gyakorlatilag nincs benne -- lényeg , hogy tömítsen 
  • -- az enyém alumíniumból van , valamivel kisebb tömb kellett hozzá mint egy gyufásdoboz , és Lada féklégtelenítő csavarokat hajtottam bele , annak normál menete van  , az  könnyen fúrható házilag
  • -- megkerestem a felső holtpontot . Ha szét volt szedve a motor ( pl. gyűrűzés miatt ) akkor levett hengerfejnél pontozással jelölöm a lendkeréknél . Ha nem volt levéve a hengerfej akkor a szeleplenyomós-kitapogatós módszert használom én is .
  • -- kiszámolom mennyivel van a felső holtpont előtt a lendkerék palástján a befecskendezés és jelölöm azt is
  • -- a befecskendezés  a gyári adatok szerint 11-13 fok a feslő holtpont előtt ; ha 90 fogú lendkerekünk van akkor az 3 fog , ha 72 fogú akkor bő 2 fog
  • -- beállítom a lendkereket-főtengelyt a befecskendezés kezdetére
  • -- az üzemanyag tápvezeték helyére beszerelem csatlakozó elemet , amire rádugok egy hajlékony csövet
  • -- szájjal a tömlőbe levegőt fújok , az átmegy az adagolón
  • -- fújás közben tekerem az adagoló csavarját , amikor nem tudok átfújni akkor van a befecskendezés kezdet
  • -- ha két darabot készítünk ebből a csatlakozóból akkor -- ha kiegészítjük egy tömlős-mérőhengeres technikával -- akkor a hengerek szinkronizálását is el tudjuk vele végezni

Ezek a gyári dolgok :

 

 

Én így készítettem a csatlakozóelemet :

 

 

És így használom -- már amikor rászánom magam , hogy ilyen adagolót állítgassak :

Előzmény: Bakancs4 (47224)