Bakancs4
2019.09.06
|
|
0 2
47225
|
Privát levélből kiderült , hogy a befecskendezési idő beállításával vannak gondjai .
Hogy ne csak privátban válaszoljak ezért leírom a beállítás menetét , mert vélelmezem másnak is szüksége lehet rá .
A vezérműtengely és az adagoló között nincs hézag , az adagoló elő van feszítve . A gyári beállítás menete nagyjából a következő :
- -- -- egy speciális , mérőórával kiegészített szerszámmal benyomják az egyik szelepet , majd kézzel hozzáforgatják a főtengelyt ( lendkereket ) , ütköztetik . Ekkor ki lehet tapogatni a felső holtpontot , mert annak egyébként nincs jelölése ...
- -- annyit forgatnak a főtengelyen , hogy valamennyivel ( előírt érték ) a dugó a felső holtpont elé kerüljön -- ez a befecskendezési pont
- -- leveszik ( levették ) a gázolajat adagolóba bevezető csöveket , a kiveszik a visszacsapó szelepet a visszavezető ágból
- -- rátesznek helyette egy csatlakozó elemet ( speciál-szerszám ) , ami csak egy adagolót lát el
- -- az adagolót max. befecskendésre állítják -- bár alapból mindig azon áll az álló motornál
- -- lassan üzemanyagot folyatnak át az adagolón , és közben tekerik az adagoló beállítócsavarját
- -- amikor az üzemanyag átfolyása megszűnik az a befecskendezés kezdete , mert az adagoló dugattyújának éle akkor zárja el a réseket
- -- értelemszerűen figyelembe kell venni , hogy a hengerekben váltva van befecskendezés
- -- a beállítást hengerenként kell elvégezni
Én hasonló módon , bár kissé egyszerűbben csináltam :
- -- készítettem egy csatlakozót , lehet akár fából vagy műanyagból is akár , mert nyomás gyakorlatilag nincs benne -- lényeg , hogy tömítsen
- -- az enyém alumíniumból van , valamivel kisebb tömb kellett hozzá mint egy gyufásdoboz , és Lada féklégtelenítő csavarokat hajtottam bele , annak normál menete van , az könnyen fúrható házilag
- -- megkerestem a felső holtpontot . Ha szét volt szedve a motor ( pl. gyűrűzés miatt ) akkor levett hengerfejnél pontozással jelölöm a lendkeréknél . Ha nem volt levéve a hengerfej akkor a szeleplenyomós-kitapogatós módszert használom én is .
- -- kiszámolom mennyivel van a felső holtpont előtt a lendkerék palástján a befecskendezés és jelölöm azt is
- -- a befecskendezés a gyári adatok szerint 11-13 fok a feslő holtpont előtt ; ha 90 fogú lendkerekünk van akkor az 3 fog , ha 72 fogú akkor bő 2 fog
- -- beállítom a lendkereket-főtengelyt a befecskendezés kezdetére
- -- az üzemanyag tápvezeték helyére beszerelem csatlakozó elemet , amire rádugok egy hajlékony csövet
- -- szájjal a tömlőbe levegőt fújok , az átmegy az adagolón
- -- fújás közben tekerem az adagoló csavarját , amikor nem tudok átfújni akkor van a befecskendezés kezdet
- -- ha két darabot készítünk ebből a csatlakozóból akkor -- ha kiegészítjük egy tömlős-mérőhengeres technikával -- akkor a hengerek szinkronizálását is el tudjuk vele végezni
Ezek a gyári dolgok :
![](https://img.index.hu/imgfrm/1/7/9/4/THM_0015751794.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/7/9/5/THM_0015751795.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/7/9/6/THM_0015751796.jpg)
Én így készítettem a csatlakozóelemet :
![](https://img.index.hu/imgfrm/1/7/9/9/THM_0015751799.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/1/THM_0015751801.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/2/THM_0015751802.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/3/THM_0015751803.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/4/THM_0015751804.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/5/THM_0015751805.jpg)
És így használom -- már amikor rászánom magam , hogy ilyen adagolót állítgassak :
![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/6/THM_0015751806.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/7/THM_0015751807.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/8/THM_0015751808.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/0/9/THM_0015751809.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/1/0/THM_0015751810.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/1/1/THM_0015751811.jpg) ![](https://img.index.hu/imgfrm/1/8/1/2/THM_0015751812.jpg)
|
Előzmény: Bakancs4 (47224)
|
|