AT(p)L-411 Creative Commons License 2019.09.06 -1 1 13011

Bármilyen furcsa, de a TLV és LCA járatok is a magyar légtér zsúfoltsága miatt késnek többnyire. Hiába nem zavarnak senkit Debrecen és Nagyvárad között olyan alacsonyan sem indulásból, sem érkezésből, a debreceni tornyos egyből Bukarestnek adja át őket és vica versa, ettől függetlenül a légtèren rajta van a korlátozás a földtől a világűrig, így megkapják a maguk slotját, ha olyan a helyzet.

A legritkább esetben az érkező repülőtér a legszűkebb keresztmetszet (persze a Lufi és MUC más tészta). Többnyire útvonalon van zsúfoltság, mert amúgy pl. semmi nem indokolna egy DEB-DSA, vagy DEB-EIN járaton résidőt.

Ha hosszabb lenne a fordulóidő, akkor sem javulna a helyzet jelentősen. Mondjuk van egy deles érkeződ DEB-be, ami 1245kor menne tovább menetrend szerint. Erre a Eurocontrol kioszt egy fél órás slotot, ami azt jelenti, hogy 1315kor (-5/+10perc, azaz 1310 és 1325 közt) szállhat föl. Ha mondjuk az indulást elteszed 1300-ra, arra is meg fogod kapni ugyanezt a fél órát, azaz 1325 és 1340 közt mehetsz. Szóval sok értelme nincs.

Előzmény: Debreceniutazo (13010)