GubiczaT Creative Commons License 2019.09.05 0 0 16345

Köszönöm a segítséget, a második linken leírt hiba elvileg nem a Kalos-hoz tartozik, amolyan általános leírás az ODBII progikban a hibakódhoz.

 

Ettől függetlenül cseréltem rpm jeladót (dobozán így szerepelt rpm sensor, camsaft sensor) egyébként pedig így rendeltem "Főtengely jeladó", de hívják így is "holtpont jeladó" és természetesen "vezérmű tengely jeladó"-nak is:

Így néz ki, amit cseréltem: Camsaft sensor 

 

A cserélt alkatrész felett van egy másik szenzor is, vezérműtengely pozíció (talán erre gondolt a linknél a költő "crankshaft sensor") most még ezt kicserélem.

 

Hála az égnek egyik sem egy vészes összeg és ha nem jön be akkor lesz tartalék a polcon. 

 

A hibát törlöm ODBII és Android-os Torque pro alkalmazás segítségével. Törlés után, míg az autó egy helyben áll nem jön vissza a hiba. Indítgathatom 320x is. Ha megyek vele pár száz méter a hibajel visszatér.

 

Hibajelenség annyi az autónál, hogy a sebességet fixen tartva, néha mintha egy pillanatra (1mp-nél is rövidebb időre) megtorpanna illetve intenzív gyorsításnál furán húz, kihagy húz, de lehet hogy a Kalos ilyen, nem vezettem még másikat így nincs összehasonlítási alapom. Ez szerintem is valamiféle gyújtás hibára vezethető vissza. Ezért is cseréltem már szinte mindent ami ide tartozik. Egyébként meg 15 éves az autó és az előző gazdája még semmit nem cserélt rajta, így a cserék esedékesek voltak. 

 

Troque szoftver elvileg készít diagramot az oxigén szenzor eredményeiről, ha ez nem túl szép, de lehet hogy a szoftver nem túl okos, mégsem egy gyári cucc. Ha valaki használ ilyen progit dobhatna fel képet, hogy az ő grafikonjai milyenek.

 

Visszatérve a hibakódra. Kalos p1382 hiba valóban az "egyenetlen út,vagy rossz út...", ilyen érzékelő az ABS-el összefüggésben van a vezető oldali első keréknél. Most is ezt is megrendelem a másik érzékelővel együtt. De előtte még elvégzem az alábbi videón látott tisztítást, hátha megoldja a problémát:

 

Videó