Nem nagyon találtam anyagot az Armazon melletti csatáról, úgyhogy sorry, de nem vagyok képben:-)
Nehéz is. mert nincs a neten, ahhoz könyveket kell olvasni. Mindenesetre érdekes egy görög történetírót hallani az ötödik századból, aki olyan képéről ír Jézusnak, ahol a szembenézeti mellett ott van a hátoldali?
messze meghaladta azt a kérdést, hogy a pogányoknak kell-e követniük a zsidó hagyományokat, vagy nem. Alaposabb, és mélyebb nézeteltérésekről van szó:
Ez így van. Pál például elvetette a gyermekség történeteket és a nemzetségtáblázatokat, amelyek nincsenek is meg Márknál.
Sem a Márk evangéliuma, sem a János evangéliuma nem tesz említést Jézus (testi)feltámadásáról (ne feledjük, hogy Jánosban Jézus ugyanabban az állapotban jelenik meg, mint amilyen állapotban meghalt).
Félreérted. Maga a János evangélium feltámadás utáni része is több szerzőtől hagyományozódott. A valós történetet és nem a teológiai mondandót kell figyelni.
János szerint ha Jézus feltámadt volna, akkor most lenne egy feltámadt Jézus egyedül maradva:-)
No nem egészen. Ezek mind utólagos bölcselkedések. Mária futva sietett Péterhez és ezt mondta: Ellopták az Úr testét... Nem értitek mi történt és saját elképzeléseitek foglyai vagytok.
Gondold újra az egész történetet.