"János evangélista alapvető forrása maga a páli tanítás, amit aztán elhagyott."
Ehhez képest a pálfordulás csak egy félretekintés volt...
János a pogányok Messiásának tekinti Jézust:
Jn4:25-26. „Monda néki az asszony: Tudom, hogy Messiás jő (a ki Krisztusnak mondatik); mikor az eljő, megjelent nékünk mindent. Monda néki Jézus: Én vagyok az, a ki veled beszélek."
Határozott utalást tesz Jézus pogány királyságára
Jn6:15 „Jézus azért, a mint észrevevé, hogy jőni akarnak és őt elragadni, hogy királylyá tegyék, ismét elvonula egymaga a hegyre.”
Jn Esszénus ev.12. rész, Betániai felkenés:
3. "Mária, Jézus sógornője, hitt Jézusban, mint az elküldött Messiásban, és be akarta őt kenni, mint Izrael királyát"
Tagadja a körülmetélés isteni szövetségét:
Jn7:22 „Azért Mózes adta néktek a körülmetélkedést… (nem mintha Mózestől való volna, hanem az atyáktól):”
Még véletlenül sem beszél a megváltásról:
Jn 12:46 „Én világosságul jöttem e világra, hogy senki ne maradjon a sötétségben, a ki én bennem hisz.”
Jn 12:47 „És ha valaki hallja az én beszédeimet és nem hisz, én nem kárhoztatom azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam a világot, hanem hogy megtartsam a világot.”
Jn 18:37 „…Én azért születtem, és azért jöttem e világra, hogy bizonyságot tegyek az igazságról….”
Nála különül el igazán Jahve és az atya személye:
Jn 8,19 "Felele Jézus: Sem engem nem ismertek, sem az én Atyámat;"
Jn 15,24 „Ha ama cselekedeteket nem cselekedtem volna közöttük, a melyeket senki más nem cselekedett, nem volna bűnük; de most láttak is, gyűlöltek is, mind engem, mind az én Atyámat.”
Élesen bírálja Jahvét:
Jn 8:44. "Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja."
Pálnál ezekre nem találsz párhuzamot, de annál több ellentétes tartalmú verset.