Nemcsak a János, de a Márk evangéliuma is ezen esemény után íródott. Nem tudom mire gondolsz, de a jeruzsálemi gyülekezet a templom elpusztítása után széledhetett szét, ami nem bizonyítja, hogy nem is "evangelizáltak" tovább.
Melyik eseményre gondolsz??? Ugyanis, a Templom elpusztítása után ( természetesen a hagyományok alapján előtte...) csak a fővárost hagyták el a zsidókerók - az országot egy kicsit később. Amiről beszéltem korábban és te félreértetted - a második lázadás során, mivel nem ismerték el annak vezetőjét Messiásnak és kiközösítették őket.
Vannak kutatások arra vonatkozóan, hogy igenis volt, egy első, még 70 előtt, és volt egy második, 70 utáni hulláma a zsidó- keresztény "evangelizációnak", és hogy bizony a johannita befolyás ezeknek az eredményeképpen erősödött fel annyira, ami véget vetett a páli hegemóniának.
A zsidókeresztények 70 után már nem evangélizáltak. Ezt meghagyták a pogány keresztényeknek.
A János evang lehet sokkal korábbi, a Márk pedig lehet régebbi, mint ahogyan ma mondják.
A nyelvészek és a papirológusok mást mondanak és a tudomány alátámasztja véleményét a hiedelmekkel szemben.