"Mit jelent ez? Nagyon egyszerű. Amikor Pál azt mondja, hogy a "törvény vége", akkor nem azt mondja, hogy a törvény érvényessége véget ért. Nem ezt mondja Pál. Amikor Pál azt mondja, hogy a"törvény vége", akkor azt mondja, hogy "Ne kívánd!" Mert ez a törvény vége:-) Ez a 10. parancsolat, itt ér véget a törvény:-)"
A Rm10:4. párhuzama a Mt 11:13. "Mert a próféták mindnyájan és a törvény Jánosig prófétáltak vala."
Megerősíti ezt a feltevést a Hegyibeszéd, ahol Jézus átírja a paragrafusokat, valamint az a tucatnyi vers, amely Jézus törvényellenességére utal.
A Rm10:4.-ben ("Mert a törvény vége Krisztus minden hívőnek igazságára.") Krisztusban kifejezetten a törvény végét jelöli meg. Semmi másra nem utal, így teljesen fölösleges mindenfélét belemagyarázni, ami nincs ott...
"A kívánság tehát az eredeti értelemben sohasem bűn! Csak akkor válhat bűnné, ha az előző parancsolatok valamelyikével szembeszegülő cselekedetté formálódik."
Ez elvileg igaz, de a továbbiakban nem erről van szó.
Pál a Rm 7.-ben azt állítja, hogy a kívánság éppen a parancsolat (törvény) által ébred föl, hiszen a törvény hiányában eleve nincs tudomásunk a lehetőségről: (Amúgy ez hülyeség, de mindegy, mert ez van leírva...)"De a bűn alkalmat vévén, a parancsolat által nemzett bennem minden kívánságot; mert törvény nélkül holt a bűn.
Én pedig éltem régen a törvény nélkül: de ama parancsolatnak eljövetelével felelevenedék a bűn,"
Azután a kívánságot a bűnnek rója föl, szinte megszemélyesítve a bűnt:
"Most azért már nem én cselekszem azt, hanem a bennem lakozó bűn.
Ha pedig én azt cselekeszem, a mit nem akarok, nem én mívelem már azt, hanem a bennem lakozó bűn."
Pál két törvényről beszél, egyszer a lelki törvényről, ami jó és a test törvényéről, ami a bűn törvénye.
"De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban."
Tehát Pál ezen írásában a kívánság a test /bűn törvényének a megnyilvánulása, az akarat pedig a lelki törvénnyel azonosítható.
"A 10. parancsolat Pál miatt, az ő misztikája miatt válik bűnné, amikor a törvény vége (a 10 parancsolat) megöli, krisztusivá teszi a beavatottat!! "Mert a bűn alkalmat vévén, ama parancsolat által megcsalt engem, és megölt általa.""
Szó sincs róla! Lásd fentebb is.
Ebben a fejezetben (Rm 7:11) Pál össze-vissza zagyvál minden hülyeséget a bűnről, meg önmagáról.
Többek közt, hogy a bűn a törvény által ismerhető meg, úgy vesz róla tudomást az ember (ő maga is, hiszen amíg nem olvasta a törvényt nem tudta, mi a bűn. Miközben az emberek/pogányok szívében benne van a "törvény", az erkölcsi értékrend, ami Pálnál hiánycikk...:D)
Itt a törvény fontosságára szeretett volna bizonyítékkal szolgálni, jelezvén, hogy az határozza meg a bűnt, s általa rajzolódik ki minden helytelen cselekedet.
Ezért is nyomatékosítja: "Azért ám a törvény szent, és a parancsolat szent és igaz és jó."