Előzetesen megemlítem, hogy – mivel a téma korábban is terítéken volt – javaslom a korábbi hozzászólásokat áttekinteni, talán segítséget jelentene?
Elsősorban a saját hozzászólásaimat ismerem Pl: 1460, 815, 832, 818, 817, 815 sz. hsz., de bizonyára más is fellelhető.
A leírtak szerint a készülék bekötése helyes, azon nem célszerű változtatni. Az összekötött ACC és + 12V-os vezeték, pedig az utolsó mondatban írt hátrányt hordozza magában. Elegendő egyszer elfeledkezni a fejegység kikapcsolásról és a 300-400 mA (készülékfüggő) terhelés eléggé hamar lemerítené az AKKU-t.
A fejegységek többsége rendelkezik kikapcsolási késleltetéssel, amely a menüben állítható.
A hosszabb idő utáni bekapcsoláskor történő újra bootolás pedig a korábbi hozzászólásomban jelzetteken kívül még firmware függő is lehet. A fejegységeim már említett indulási különbsége is ebből ered (korábban rosszul fogalmaztam, amikor a bekötésből eredőnek jeleztem.
Adott esetben – bár meggondolandó – megoldás lehet a pót vagy második AKKU, amit már említettem. Az AKKU-k bekötésére – az esetleges problémák elkerülése végett – nagy gondot kell fordítani. Körültekintő bekötés esetén jól működhet, ugyanis az indítás alkalmával „életben tartja” a rádiót. (legalább 50 W/0,3 Ω-os ellenállás és egy s egy megfelelő dióda: V, I).
Ennél sokkal jobb, és megbízhatóbb egy pót vagy második AKKU töltésére alkalmas elektronikus kapcsoló, amely pl. itthon is beszerezhető:
https://www.panelectron.hu/DUAL-80_masodlagos_akkumulatortolto.html
Összegezve: véleményem szerint, az a kis bosszúság még mindig jobb, mint egy elcseszett beavatkozásból eredő kár!