stefi001 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1498

 

Előzetesen megemlítem, hogy – mivel a téma korábban is terítéken volt – javaslom a korábbi hozzászólásokat áttekinteni, talán segítséget jelentene?

 

Elsősorban a saját hozzászólásaimat ismerem Pl: 1460, 815, 832, 818, 817, 815 sz. hsz., de bizonyára más is fellelhető.

A leírtak szerint a készülék bekötése helyes, azon nem célszerű változtatni. Az összekötött ACC és + 12V-os vezeték, pedig az utolsó mondatban írt hátrányt hordozza magában. Elegendő egyszer elfeledkezni a fejegység kikapcsolásról és a 300-400 mA (készülékfüggő) terhelés eléggé hamar lemerítené az AKKU-t.

 

A fejegységek többsége rendelkezik kikapcsolási késleltetéssel, amely a menüben állítható.

 

A hosszabb idő utáni bekapcsoláskor történő újra bootolás pedig a korábbi hozzászólásomban jelzetteken kívül még firmware függő is lehet. A fejegységeim már említett indulási különbsége is ebből ered (korábban rosszul fogalmaztam, amikor a bekötésből eredőnek jeleztem.

 

Adott esetben – bár meggondolandó – megoldás lehet a pót vagy második AKKU, amit már említettem. Az AKKU-k bekötésére – az esetleges problémák elkerülése végett – nagy gondot kell fordítani. Körültekintő bekötés esetén jól működhet, ugyanis az indítás alkalmával „életben tartja” a rádiót. (legalább 50 W/0,3  Ω-os ellenállás és egy s egy megfelelő dióda: V, I).

 

Ennél sokkal jobb, és megbízhatóbb egy pót vagy második AKKU töltésére alkalmas elektronikus kapcsoló, amely pl. itthon is beszerezhető:

https://www.panelectron.hu/DUAL-80_masodlagos_akkumulatortolto.html

 

Összegezve: véleményem szerint, az a kis bosszúság még mindig jobb, mint egy elcseszett beavatkozásból eredő kár!

Előzmény: bgombas (1497)