A 40-es rúd anyag lehet bármilyen ötvözet, nem egyértelmű, hogy dugattyúrúdról van szó. :) Pláne egy gépésznek, mert az nem tervez ilyen anyagból tengelyt. Ettől még persze megfelelő lehet, de a dugattyúrudak a kemény króm kéreg alatt relatíve puha ötvözetek, nem szokás ilyen anyagból tengelyt gyártani...
Az is izgalmas kérdés, hogyan sikerült minden külső-belső átmérő és váll tökéletes egytengelyűségét megoldani, mert ugye a külső átmérőt nem lehet "leszabályozni", tehát fordítva kell dolgozni, mint ahogy normál esetben csinálnánk.
Ha tengelyt cserélünk, akkor felmerül a kiegyensúlyozás problémája is. Ezt csak speciális géppel lehet megcsinálni, nekem mázlim van, mert van tőlem 25 km-re egy cég, ami ezzel foglalkozik. Legutóbb egy villanymotor forgórészt egyensúlyoztattam, ami "csak" 5000-t forog, de még akkor is pepecseltek vele, amikor már csak 1 gramm!!! kiegyensúlyozatlanság volt benne...