a variátor ne üssön. Mivel nem volt rajta az anya, könnyen lehet, hogy el kezdett kiverődni a variátor agy része.
Alattomos hiba , újabban többször is találkoztam vele . Meglazul a csavar , de nem veszik észre mivel a járgány üzemképes marad . Kiverődik a variátor csőtengelyében a 19 mm-es furat , esetenként több mint 1 mm-t fel tud tágulni . Utána már -- ahogy írtad -- hiába húzzák meg az anyát nagy valószínűséggel ütni fog , ami ennél a magas fordulatnál hamar galibát okoz . Tapasztalatom szerint a tanglizó variátoron az anya mindenképpen meglazul . A hiba elhárítására szoktak különféle központosító illesztőalátéteket esztergáltatni , de a végleges megoldást a tengely újragyártatása jelenti .
Éppen ma kaptam meg egy ilyen gyártott tengelyt , ebből a fajtából lényegében az elsőt . Bár ebben az esetben nem a belső feltágulás volt probléma , de a mi esztergályosunk egyszerűbbnek találta ha nem teljesen a WooDoo-féle módszerrel dolgozik . Abban ugyanis megmarad az eredeti csőtengely belső része , a külsejéből leszednek valamennyit , a 40-es hidraulika-rúd belsejét kifaragják és azt ráhúzva az eredeti tengelyre érik el a 40-es átmérőt , amihez vásárolható Glycodur persely . WooDoo esztergályosa valószínűleg azért választotta azt a körülményes megoldást mertő nem tudott a belső 19-es furatba reteszhornyot gyalulni , így ragaszkodnia kellett az eredeti részhez . A mi esztergályosunk inkább új tengelyt gyártott .
Ha viszont eleve 40-es rúdból dolgozunk akkor pedig a fixtárcsa rögzítése lesz problémás . A gyári megoldásnál a csőtengelynek pereme van , a fixtárcsát a difi felől rakják föl , végigtolják a csőtengelyen és végül ütköztetik a peremnél .
Ha a rúdból indulunk ki akkor értelemszerűen a másik oldal felől tesszük föl a tárcsát , majd valamiképp rögzítjük . Egyik olvtársunk alátéttel támasztotta meg , majd körbehegesztette . Mi a csavaros rögzítés mellett döntöttünk -- ezzel elvileg szerelhető maradt , ad abszurdum a ki nem szerelt ( autóban maradt) szekunder variátoron is elvégezhetők bizonyos műveletek . Ha figyelembe vesszük , hogy egyes gyártmányokon mivel jár a szekunder variátor kiszerelése ez komoly előnynek tűnik . Ehhez persze hosszabbra kellett hagyni a csőtengelyt , de ez nem probléma , mert ebben az irányban bőven van hely .
Hát majd meglátjuk , ha valamit észlelünk akkor módosítunk . Bár lassan kezdjük elérni anyag+munkadíjjal a külföldről rendelhető variátorok árát ...