"Az egyikben a férfi és a nő neve Adam (egy időben, egyszerre tetemtve),"
Igen, itt az emberről, (mint férfi-nő) van szó.
"a másikban a férfi neve Adam (akiből lesz Éva)."
Így van! Itt az Adam ember-név már a férfit jelenti. Itt már csak a férfi számít embernek.
"Pál ezt a másodikat veszi alapul, de ez nem jelenti azt, hogy a másik nem létezik, vagy ugyanarról beszél. Ezt azért fontos érteni, mert az első szerint nincs bűneset, nincsen eredendő bűn. Ergo: áldozatra sincs szükség."
Tökéletes!!!
Pál ezt ki is hangsúlyozza, sőt még egy lapáttal rá is tesz, egyedül a nőt téve bűnössé:
1Tim2:14 „És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, bűnbe esett:”
Mint ebből az részletből is kiderül, Pál a héber Jahve-hit követője, terjesztője.
Jézus pedig az első történet mellet voksol, s ezáltal (is) elutasítja az eredendő bűnt, s magát a Jahve hitet is:
Mt 19:4 „Ő pedig felelvén, monda: Nem olvastátok-é, hogy a teremtő kezdettől fogva férfiúvá és asszonynyá teremté őket,”