balivi Creative Commons License 2019.08.18 0 0 22499
A bibliában szereplő teremtéstörténettel több probléma is van.

"Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté ŐKET."

A szövegben szereplő “ember” kifejezést “ember”-ként, tehát férfiúként és asszonyként- vagy nőként- EGYÜTTESEN kell értelmezni. Ezzel szemben a második fejezetben az “Ádám” kifejezést, az első emberpár hímnemű tagjaként kell értelmezni. Ezt érdemes lenne tisztán látni, hiszen így folytatódik a genezis:

“Amely napon teremté Isten az embert, Isten hasonlatosságára teremté azt. Férfiúvá és asszonynyá teremté ŐKET, és megáldá ŐKET és nevezé az ő NEVÖKET Ádámnak, amely napon teremtetének.” (1Mózes5:1)

Mindenesetre érdekes, hogy Séth (Szét) már nem Isten képére és hasonlatosságára lett teremtve, hanem Ádám (vagyis a férfi és a nő) hasonlatosságára lett nemzve. Valószínűleg azért csak Ádám (a férfi és a nő) hasonlatosságára, mert vagy férfinek (hímneműnek), vagy nőnek (nőneműnek) született, így nem képviselte már mindkét jegyet egyszerre.

Aztán. ellentmondás van az 1Móz1 és 1Móz2 között masban is:
Az 1. fejezet szerint a növények a harmadik napon jöttek létre, csak késóbb, a hatodik napon teremtődött az ember (egyszerre mindkét nem). A 2. fejezet szerint nem így volt: az Úristen kialakította a hímnemű embert a föld porából, mielőtt bármilyen növény volt (2:4,7).
Az 1. fejezet szerint minden állat az ember előtt lett teremtve, a 2. fejezetben csak Ádám teremtése után, Ádám kedvéert, társaságnak.
De ami a legérdekesebb, hogy az első és ötödik fejezetben egyszerre lett megteremtve a férfi és a nő, mint a teremtés csúcsa, de a 2. fejezetben előbb a férfi (akinek neve Ádám) lett teremtve, majd az állatok után a nő.

Ez két különböző teremtéstörténet, akárhogyan is nézzük.

Előzmény: Törölt nick (22498)