macmester Creative Commons License 2019.08.14 0 0 1109

LoL

 

rajtad kívül senki nem problémázott ezen...

 

az eredeti téma a Trieszti kikötő kihasználtásga, hogy értsd komiszár evtárs

A trieszti kikötő kapacítésa X ezer konténer egy adott pillanatban (rakterület)

A trieszti kikötő kapacítása X százezer konténer/év (ki be rakás, ki be hajózás)

 

te meg győzelmi jelentésként beböfizted, hogy X évben Y% nőtt a konténeres szállítás ott...

 

holott előtte arról volt szó, hogy a kikötői kapacítás még nincs kihasználva olyan 60%* körüli... tehát bírja a növekvő igényt + fejlesztik is

*pl. 300 000 konténer/év és csak 190 000 konténer/év a fogalma... (elvileg tehát még 110 000 konténert bírna évente)

 

kommiszár elvtárs, inkább kérdezze meg a pártot, a magyar kikötő milyen kapacításra lesz tervezve, vesse össze hogy mennyi konténert szállítunk trieszten keresztül jeleneleg és gondolkodjon...

 

hint:

a magyar tengeri export évi nagyjából 120 ezer konténer (azaz TEU), ebből olyan 40 ezer TEU Hamburgon keresztül Észak-Amerika irányába megy, a maradék 80 ezer TEU az Adrián keresztül Ázsia felé

a három nagy adriai kikötő, Trieszt (ahol jelenleg, magyar állami beruházás nélkül is forgalmas kikötő működik), a szlovéniai Koper és a horvát Fiume (Rijeka) nagyjából évi kétmillió TEU-s forgalmat bonyolít...

 

ps. a legnagyobb a Koperi kikötő, ami tök racionális lett volna, csak ott politikai bukta lett... maradt Trieszt.

Előzmény: Az Operaház pártitkára (1108)