Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.03 0 1 47133

Hogy szót ejtsünk a találkozóról is …

Sikeresek voltunk , minden eddigi létszámrekord megdőlt . Összesen 17 négykerekű dízel mopedautó , egy kis 50-es háromkerekű Sulky és egy nagy kísérőjármű (Land Rover) jött el a mopedautós találkozóra – a Trabantosok pedig rengetegen . Ez a 19 masina 29 résztvevőt produkált , ismereteim szerint  Ajka , Baja , Bonyhád , Budapest , Csikóstőttős , Dombóvár , Maglód , Szekszárd és Zalaegerszeg településekről érkeztek résztvevők . Illetve még néhányról , de regisztrációt nem tartottunk és akiket nem ismertem korábbról azokról itt sem derült ki , hogy honnan jöttek . A Trabantosok a negyedszázados fennállásuk folytán kis ünneplést csaptak , a korábbi gyakorlattal ellentétben voltak különféle versenyek , többféle díjat kiosztottak . Mint mopedautósok mi a legszebb mopedautó , a legeredetibb mopedautó címért vetélkedhettük , de a legújabb jármű cím is hozzánk került , illetve érintett minket a legátépítettebb jármű és legbrutálisabb kipufogóhang díjazása is – e két utóbbi az autós találkozók gyakori műfaja , de tőlem meglehetősen távol áll .

         Én pénteken késő délután indultam Tolnára , ahol felszedtem egyik fiatal barátomat , aki kihasználva a bő 2 éve megszerzett AM jogsiját lényegében az oda-és visszautat végigvezette – szabálytalanul , mert utasa még nem lehetett volna . Én most egy Aixam 500-4-essel vonultam fel , egyik ismerősöm árulja , a kocsi kisebb javítások miatt van nálam . Fél tíz után értünk a kempinghez , testvéremék (Zalaegerszeg ; Microcar Pratik és Ligier X-Too ) már ott voltak , ők faházban aludtak – ami lényegében egy árban volt a sátorhellyel . Ja az árak : én a két személyre , két éjszakára  , egy sátorra és egy járműre IFA-val együtt 9.600 Ft-ot fizettem .

        Szintén sátrazott a már ott levő Hektor1 ( Ajka ; két  Aixam 500 ) társulata . Szombaton reggel volt egy gyenge eső , de utána estig kitartott a csapadékmentes idő . Napközben megérkezett a zöm , és összeállt a fentebb említett létszám , 5 jármű csak egy napra érkezett . A felhozatal vegyes volt , a szalonállapotú szinte karcmentes drága masinától a totálkáros karambolból nagyon kezdetleges módon visszamentett mopeden át a bódé , motor-és futóműcserével tuningolt masinán át a jó öreg 3 kerekű Sulkyig sokan megjelentünk . Érdekesség , hogy a mopedautók egyenpéldányának számító kislámpás Aixamból egy se volt , régi Ambra se – csak egy szekszárdi egynapos Nova képviselte az öregebb Ligiereket – de Microcar Virgo vagy Titane se mutogatta magát .

            Délután volt a megmérettetés : néhányan közülünk is próbálkoztak a (kocsiból nem látható ) bója előtti megállással . Ez még mérhető valami , de azt eldönteni melyik a legszebb mopedautó ? Trabantos házigazdánk tőlem várta a választ , én pedig lazán rátestáltam a döntés felelősségét fiatal barátomra , azon hivatkozással : neki egyetlen megjelent mopedben sincs érdekeltsége . Ha döcögősen is , de sikerült valahogy megszülni az eredményt – a Bajáról érkezett Aixam találtatott a legszebbnek ( nem a tulajdonosa , csak maga az autó !) . A legtipikusabb pedig egy Aixam EVO lett , tekintve , hogy a mopedautókról kialakult általános képet leginkább ő jelenítette meg . A kipufogóhangra egyéb kategóriában pályázott egy kipufogó-terelőlemezeit vesztett JDM , a legfiatalabb járműnek pedig egy elektromos mopedautó bizonyult , aminek a forgalombahelyezése jószerivel az elmúlt napokban zajlott ; ha arra gondolok : a találkozót a Trabant-Wartburg Klub szervezte , és ezt a két márkát évtizedek óta nem készítik akkor egy ennyire friss járművel lehetett tarolni …

         Délután volt egy közös felvonulás , amilyen savanyú alak vagyok ez se az én világom – az 50-100 jármű igazán emlékezetes torlódást tud produkálni Siófokon egy nyári szombat délután … Szét is szakadt a mezőny , mi külön útvonalon evickéltünk vissza a táborba . Este pedig egy lendületes zivatar kergetett be minket a sátrunkba . Az enyém nem ázott be ( nem volt olcsó , még anno 2003-ban az 5 milliárdos lottónyerményből vettem 46 ezer Ft-ért ) , de többeké igen – de hát a kempingezés már csak ilyen .

A találkozót összegezve három dolog árnyékolta be :

  • -- egyrészt az időjárás , mert kissé lógott a lába az esőnek , akadt olyan fórumtársunk aki családi nyaralást tervezett ide kisgyerekkel , de internetes előrejelzéskeket nézegetve végül teljesen lemondták a programot . Az eső a találkozót ott Siófok-Sóstón nem mosta el , de bátyámék Zalaegerszeghez közeli kertjét ( részint gazdálkodásból élnek ) , illetve a velük azonos faluban élő édesanyámék veteményesét NULLÁRA tarolta a teniszlabdányi gombócokat mutató jégeső ; mire a két mopedautó vasárnap délután hazapöfögött addigra már semmi nem maradt a munkájukból .
  • -- másrészt egy kínos eset árnyékolta be ottlétünket . Mopedes társunk rosszul becsülte meg a szervezete detoxikáló  képességét , és az esti hangulatban a szükségesnél több nedűt vett magához . Ez némi mozgáskoordinációs problémákat okozott , a  sötétben keresztülesett valami sátron ( amiben békésen szunyókáltak Trabantos társaink ) , elhagyta a telefonját ( szerencsére másnap megtalálták ) , majd kontrollálatlan állapotában autókázni támadt kedve : megugrasztva kis járgányát nekitolatott egy Trabantnak , összetörve annak – eredeti , nem utángyártott és nehezen pótolható – indexbúráját . A kárt másnap megtérítette , de Trabantos vendéglátóink szóvá tették , hogy az efféle módi nem jellemző a családi hétvégén , és nem is kívánják meghonosítani . Úgyhogy a jövőben tartózkodjunk az ilyesmitől , ha az ilyen viselkedést nem tudjuk elhagyni , akkor az elkövetőt kell  a rendezvénytől távoltartani . Az eset minket is meglepett , reméljük a jövőben mindenki okul belőle és semmiképp nem fog ismétlődni .
  • -- harmadrészt a mopedautók is kitettek magukért : ajkai társunk egyik kocsijában szétugrott a szekunder variátor . Hát hozzáértőkben nem volt hiány – ahogy valaki mondta : ha itt nem csinálják meg akkor sehol – de a hiba jellege  ( zégergyűrű hornya szakadt ki ) nem tette lehetővé a helyszíni javítást . Bár utóbb elgondolkodva arra jutottam , hogy ha annyira fontos járművet a hazajutásig üzemképessé tenni akkor egy nagy alátéttel és valahogy kipöckölt körmös menesztővel meg tudtuk volna oldani . De annyit nem ért az egész , a fentebb említett zalaegerszegi Land Rover némi kitérőt téve hazavontatta a makrancos járgányt .

 

Hát valahogy így esett a Trabantosokhoz betársult mopedautós találkozó a Magyar Tenger partján , az Úr 2019-ik évében …

 

A legközelebbi összejöveteli alkalom augusztus 31 , Doromlás .

 

Előzmény: Bakancs4 (47107)