https://vargagezairastortenesz.blogspot.com/search/label/50%20000%20éves%20írás
Révész Péter kulacsa éppenséggel egy Nap jelkép még bütykök nélkül is, meg felülnézeti világmodell is.
Az üde, üdülés, üdv, üdvözülés az időből való kilépés. Az öröklét megtapasztalása földi körülmények között. Az Atyához való közel kerülést jelenti. (Kivéve az üdvözülést, ami a tényleges öröklét.)
Valóban csak megerősíti V. Gézát az üdítő olvasat is. Nincs semmilyen ellentmondásban az Atyai jóságot árasztó időtlen Nappal.
Az ital meg az Etele név lehet azonos jelentésű. Etele=Él Atya akit mint folyót tiszteltek.
Az ital=folyó viszonyt már Jerney János is fölvetette.
ÜD (1)
elvont gyök, melyből származnak a régies üdöl, üdöz, üdnep, s a ma is szokott üdv, üdvös, üdvösség, üdvöz, üdvözít, üdvözöl, üdvözűl; üdűl, üdít és az újabbkori üde. Az ü az általános mai és régi nyelvben átváltozik i-re: idv, idves, idvesség, idvezel. Mi alapértelmét illeti, azt származékainak jelentéseiből vonhatjuk el, melyek szerint az üd egész emberi valónk azon jó kedves milétét fejezi ki, midőn testi lelki vágyaink teljesednek, midőn testileg és lelkileg jól érezzük magunkat, tehát a jólét és boldogság elvont fogalma rejlik benne. Alakra és leszármazási módra hasonlók hozzá a ked, ned, red, ad v. od gyökök, honnan üdv, üdvös, valamint kedv, kedves, nedv nedves, red redves, adv advas v. odv odvas hasonló származékok. Az üd gyökkel teljesen egyezik a mongol üd, honnan üd ügei am. üdvtelen, szószerénti üd szegény (Schmidtnél: schlecht, verwerflich, untauglich, Kowalewskinél: mal, mauvais; defaut). Továbbá rokon vele Vámbéry szerint az ujgur üt (orvosság), etkü (jó, üdvös, Zenkernél mint keleti török szó: ízgü), jakut ütüö (jó).