smnks Creative Commons License 2019.07.26 -2 0 38913

Mondanék egy másik tabut, amely a tiéddel pont ellentétes:

 

Én már annak az ösztönzőrendszernek a létjogosultságát megkérdőjelezem, amelyből egyértelműen következik, hogy két település között mindenképpen kell lennie közútnak, de vasútnak csak akkor, ha erre még az előbbin felül is igény van.

Miért ne lehetne ez fordítva?

Miért ne lehetnének a prioritások megfordítva?

Legalább is ott, ahol jelenleg mind a kétféle infrastruktúra rendelkezésre áll!

Az általad említett, relatíve olcsó(bb)ság a közút javára, csupán a jelenlegi elosztórendszerből következik.

De miért kéne ennek az elosztórendszernek a létjogosultságát kőbevésettnek tekinteni?

Vannak, ugye, azok az adatok, hogy hogyan viszonyul egymáshoz 1 km vasúti pálya, ill. 1 km közút megépítése, ill. karbantartása.

Közhelyes, ugye, a másik állítás is, hogy a közutat, illetve a vasúti pályát használók nem egyforma mértékben vannak rákényszerítve az általuk használt infra költségeihez való hozzájáruláshoz.

Tehát akkor mégis miért pont úgy jó ez, ahogy jelenleg van?

Azért, mert semelyik politikai irányzat nem meri vállalni ezen prioritások felcserélését!

 

Tehát ezen az állapoton ugyanúgy a politika nem mer változtatni, mert bármelyik oldal is van hatalmon, ma már mindenképpen a közúti, egyéni közlekedést használók vannak többségben a támogatói között! Ezen réteg tömeges felháborodása pedig bármelyik politikai oldal azonnali bukását jelentené!

De mindez ettől még nem jelenti azt, hogy a rendszer így jó, ahogy van!

 

Csak persze erről is tabu beszélni a mai világban...

Előzmény: Revir (38912)