shadoe Creative Commons License 2019.07.24 -2 1 38901

Arról nem is beszélve, amennyit összeszórakoznak az utasokkal. Vegyük pl. a Kecskemét-Lajosmizse kétvonatos szakaszt. Az utóbbi tíz évben ha ötször nem variálták szét a menetrendjét, akkor egyszer sem. Volt rajta 6-8 vonatpár még a jobb időkben. Utána lett napi 3 pár pont abban az időszakban, amiért ez a népszavás ajvékoló fórumtárs annyira rajong. Aztán a kedvencek megszüntették. Utána a más színezetűek újraindították 4 vonatpárral. Akkor valamennyire örültünk, legalábbis a normálisabbja, akinek nem a pénz és a gazdaságosság az isten, úgy, hogy közben a gazdaságosság jegyében az alkalmatlan MÁV vezetők milliókat visznek haza. Aztán jött a kétvonatos, ma létező menetrend. Ennyi variálás után az a csoda, hogy ezen a vonalon van még utas. De hogy a MÁV és a politika nem tett meg mindent azért, hogy egyáltalán ne is legyen, azt tényleg nem lehet mondani. (A leírtakat amúgy a Szeged-Kiskunfélegyháza (-Cegléd) személyvonati szakaszra is lehetne vonatkoztatni, még ha az fővonal is, na ott is eljutottunk oda, hogy Cegléd-Kmét szakasz felszámolva (lásd: Nyársapát), a déli szakaszon 7 órás lyuk tátong a menetrendben. Azért ez se így volt még 10 éve...)