Asszem, ezzel a vonallal kapcsolatban hallottam olyan beszámolót is, hogy a bejárati jelzőnél feltartóztatták a Bz -t, amég a fővonali gyorsvonat kijárt az állomásról. Tehát egyezik!
Mondanék egy időben közelebbi példát a 4-es (Almásfüzítő - Esztergom-Kertváros) vonalról, ahol jelenleg is napi két pár vonatos alibimenetrend van:
Talán másfél évvel ezelőtt reggel 6-8 percet késett a FLIRT Budapest felől, és a 4-es vonali Bz már nem várta meg! Pedig az elvira is kidobja ezt a csatlakozást, és a késésünk 10 percnél kevesebb volt! Éktelenül dühös lettem, és elhatároztam, utánajárok, és az internet nyilvánossága előtt meg fogom említeni az illetékes irányító nevével együtt az esetet. Mivel a végrehajtó szolgálatban itt-ott vannak ismerőseim, úgy tűnt, erre minden esély meg is van. Végül ezen ismerőseim által annyit sikerült kideríteni, hogy hivatalosan az a két vonat nem csatlakozik egymáshoz, azaz elvileg egyetlen percet sem kell várnia a Bz -nek a FLIRT -re! Tehát az illetékes irányító papíron nem hibázott. Még valamivel később a helyi főnökasszonnyal is beszéltem, aki tudtomra adta, hogy a fővonalon amúgy félóránként járó FLIRT -öknek meg kell várniuk a csatlakozó Bz -t, viszont fordítva nincs így.
Ez megint annyira nonszensz, hogy majd' lehidaltam! Ugyanis a félóránként közlekedő FLIRT köteles várni a csatlakozásra (pedig, ha lekésnéd, max. félóra múlva jönne a következő), még a félnaponként járó Bz nem köteles! Ha emezt lekésed, fél nap múlva jön a következő! Vagy gyalogolhatsz ki a buszhoz, amelynek megállója minimum tíz percre van az állomástól.
Szóval nagyon úgy tűnik, az ilyen mellékvonalakat szándékosan akarják megfojtani! És ebből a célból minden alattomos eszközt be is vetnek!
Hát nem csoda, ha nem hiszünk azoknak az "überokosoknak", akik szerint a vicinálisokra ma már amúgy sincs szükség!