Szép ez az eszmefuttatás, de hajítófát sem ér Jézus áldozatiságának eredeztetésével kapcsolatban, hiszen egy lehetséges áldozati formát választottál:
"A törvény átka alóli megváltást a Fiú halála hozza el, hiszen ez egy szabadító áldozat (Pészah)."
Ami nem is fedi a valóságot:
A Pészah az "elkerülés" ünnepe, a kivonulásról való megemlékezés rituáléja. A törvény átkának semmi köze ehhez.
Itt nem a törvény alóli felszabadulásról van szó, hanem az egyiptomi fogság alól.
Pál viszont Jézust féltucat okból áldozatként állította be.
- a fiúság elnyerése:
Gal 4:4-5. "...kibocsátotta Isten az ő Fiát, ... Hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot.
- engesztelő áldozat:
Rm 3:23-25. "Mert mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül.
Megigazulván ingyen az ő kegyelméből a Krisztus Jézusban való váltság által,
Kit az Isten eleve rendelt engesztelő áldozatul, hit által, az ő vérében, hogy megmutassa az ő igazságát az előbb elkövetett bűnöknek elnézése miatt,"
- a zsidó nép megváltása:
Ef 1:14. "A ki záloga a mi örökségünknek Isten tulajdon népének megváltatására,
- az első szövetségbeli bűnök váltságáért,
- az örökkévaló örökségnek ígéretéért:
Zsid 9:15 „És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét.”
- és bűnök eltörlése:
Zsid 9:28. „Azonképen Krisztus is egyszer megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett,…”
Bárhonnan is nézzük, volt néhány elképzelés, miért is kellett volna Jézusnak áldozatot vállalnia. Egy dolog közös a páli változatokban: Jézus a zsidók áldozati báránya, mindenki más törölgetheti a szemét... Tehát a ker. teológia szerinti Jézus általános, mindenkire kiterjedő áldozatisága ebben a kontextusban nem létező dolog. Pál erről meggyőzően ír, nem hagy kétséget felőle.