kitadimanta Creative Commons License 2019.07.16 0 0 21971

"Nevezz meg kérlek egy olyan tanítást Jézus és Pál között, ami nem egyezik szellemiségében."

Jézus elutasította Mózes törvényeit, Pál hirdette.

Jézus tagadta a körülmetélést, Pál hirdette.

Jézus szerint mindenki egyenrangú, Pál szerint nem.

Jézus nem akart áldozat lenni, Pál viszont annak tartotta Jézust.

Az evangéliumokban Jézus mindenki bűneit elvitte, Pálnál csak a zsidókét.

Jézus cselekedetekre tanított, Pál hitre.

Jézus szerint nem szükséges az igazak megtérése, Pál nem tesz kivételt.

Jézus a pogányok tanítását célozta, ezzel szemben Pál a zsidók között forgolódott.

Jézus nőket (is) tanított, Pál tiltotta.

Jézus az első teremtéstörténetet vallotta, Pál a másodikat.

Jézus az Anyaistent (Szentlélek) az Atyával tette egyenrangúvá, Pál figyelemre sem méltatta.

Jézus az Isten-ember egységéről beszélt, Pál a különállóságáról.

Jézus a megbocsájtás híve, Pál bosszúért liheg

 

"Szeresd felebarátodat és ellenségedet? Pál tanította."

Pál a Törvényt tanította, Jézus átírta azt, illetve elutasította, így Pál nem taníthatta:

Mt 5:43-44. "Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet.

Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket,"

 

"Isten országa? Pál tanítja."

Igen, de teljesen más tartalommal:

Nézd csak mit mond Lukács!!!

Lk 17:21. "Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van."

És mit mond Pál:

Rm 14:17. "Mert az Isten országa nem evés, nem ivás, hanem igazság, békesség és Szent Lélek által való öröm."

1Kor 4:20. "Mert nem beszédben áll az Istennek országa, hanem erőben."

 

Vitathatatlan tény, hogy jónéhány jézusi gondolatot megtalálunk Pálnál is, vagy csak ott, - mert ilyen is van, - de némi kutakodás után kiderül a turpisság, mert azok bizonyíthatóan nem lehetnek Páléi.

Pál Szentlélekhez való viszonyát meghatározza keményvonalas zsidó hite, amit úton-útfélen hangoztatott:

Rm7:12. „Azért ám a törvény szent, és a parancsolat szent és igaz és jó.”

Csel 24:14, "Erről pedig vallást teszek néked, hogy én [Pál] a szerint az út szerint, melyet felekezetnek mondanak, úgy szolgálok az én atyáim Istenének, mint a ki hiszek mindazokban, a mik a törvényben és a prófétákban meg vannak írva."

 

Csel 7:51. "Kemény nyakú és körülmetéletlen szívű és fülű emberek, ti mindenkor a Szent Léleknek ellene igyekeztek, mint atyáitok, ti azonképen."

Vetette a zsidók szemére István, amiért aztán gyorsan agyon is verték. Pál is köztük volt.

 

"Az áldozat kérdése? Sem Jézus önmagára az evangéliumokban, sem Pál a Fiúra a leveleiben nem tekintett engesztelő áldozatként."

Ha visszaolvasod majd' egy tucat vers igazolja, hogy Pál valamilyen áldozatként tekintett Jézusra, aki megváltja a bűneiket, vagy egyéb okból lett az ő áldozati bárányuk.

 

"Isten mint szerető Atya? Pál nem is nevezi más néven, mint Atya:-)"

- A "szerető" kifejezést Pál nem használja Istennel kapcsolatban... Csak vendégszerető, pénzszerető...stb. összefüggésben.

- Az Úr megszólítást többször alkalmazza, mint az Atyá-t.

 

 

Előzmény: balivi (21963)